مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,417
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رواسازی مقیاس قلدری ایلی نوی در دانش آموزان ابتدایی شهر سمنان

صفحات

 صفحه شروع 178 | صفحه پایان 185

چکیده

 مقدمه: قلدری در مدرسه, یکی از معضلات عمده نظام های آموزش و پرورش در سراسر جهان می باشد و بررسی خصوصیات روان سنجی این سازه حایز اهمیت است. بنابراین هدف از پژوهش حاضر رواسازی مقیاس قلدری در دانش آموزان ابتدایی بود.روش کار: در این پژوهش تعداد 607 نفر از دانش آموزان مدارس ابتدایی سمنان در سال تحصیلی 93-1392 به روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شدند و به ابزارهای پژوهش شامل مقیاس قلدری ایلی نوی و پرسش نامه انگیزش تحصیلی هارتر پاسخ دادند. برای تحلیل داده ها از روش های تحلیل عاملی, ضریب آلفای کرونباخ, همبستگی پیرسون, نرم افزار SPSS نسخه 22 و LISREL 54.8 استفاده شد.یافته ها: تحلیل عاملی اکتشافی, همبستگی سوال- نمره کل و تحلیل اعتبار برای بررسی ویژگی های روان سنجی مقیاس قلدری ایلی نوی اجرا شد. هم چنین, تحلیل عاملی تاییدی برای بررسی مدل اندازه گیری و ساختار روابط درونی گویه ها اجرا شد. اعتبار مقیاس قلدری ایلی نوی با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ برای کل مقیاس 0.87, و خرده مقیاس های قربانی 0.71, قلدری 0.77 و نزاع 0.76 به دست آمد که همگی رضایت بخش بودند.نتیجه گیری: نسخه فارسی پرسش نامه قلدری ایلی نوی در جامعه دانش آموزان از خصوصیات روان سنجی قابل قبولی برخوردار است و می توان از آن به عنوان ابزاری معتبر در پژوهش های روان شناختی استفاده کرد.اصل مقاله بصورت متن کامل انگلیسی, در بخش انگلیسی قابل رویت است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

اکبری بلوطبنگان، افضل، و طالع پسند، سیاوش. (1394). رواسازی مقیاس قلدری ایلی نوی در دانش آموزان ابتدایی شهر سمنان. اصول بهداشت روانی، 17(4)، 178-185. SID. https://sid.ir/paper/88479/fa

Vancouver: کپی

اکبری بلوطبنگان افضل، طالع پسند سیاوش. رواسازی مقیاس قلدری ایلی نوی در دانش آموزان ابتدایی شهر سمنان. اصول بهداشت روانی[Internet]. 1394؛17(4):178-185. Available from: https://sid.ir/paper/88479/fa

IEEE: کپی

افضل اکبری بلوطبنگان، و سیاوش طالع پسند، “رواسازی مقیاس قلدری ایلی نوی در دانش آموزان ابتدایی شهر سمنان،” اصول بهداشت روانی، vol. 17، no. 4، pp. 178–185، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/88479/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button