مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,323
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,344
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل موثر بر انگیزه خدمتی کارکنان اجرایی استان همدان

صفحات

 صفحه شروع 13 | صفحه پایان 26

چکیده

 مقدمه: بی شک ایجاد و حفظ انگیزه خدمتی کارکنان از مهمترین عوامل مدیریتی در توسعه و پیشرفت و بهره وری هر سازمان می باشد. انگیزه خدمتی به عنوان عاملی است که رفتار کارکنان را در جهت خاصی هدایت و سوق می دهد و بر کیفیت و کمیت فعالیت سازمان تاثیرگذار است. بررسی و شناخت عوامل موثر بر میزان انگیزه کارکنان می تواند در حفظ و ارتقا آن تاثیر به سزایی داشته باشد. هدف این مطالعه بررسی علل افزایش یا کاهش انگیزه خدمتی کارمندان در دستگاههای اجرایی استان همدان بود.مواد و روش کار: در این مطالعه تعداد 2923 از کارکنان استان مربوط به از هشت منطقه استان شامل مناطق همدان (16.1%) 471, ملایر (13.4%) 392, نهاوند (12.5%) 366, تویسرکان (11.8%) 344, کبودرآهنگ (12.1%) 355, اسدآباد (11.1%) 325, بهار (11.2%) 326 و رزن (11.8%) 344 با میانگین سنی 34.86 سال (انحراف معیار 6.23) از طریق نمونه گیری طبقه ای از کل کارکنان اجرایی استان شرکت نمودند. از این تعداد 1793 نفر (61.3%) مرد (38.7%) 1130 زن و (68.1%) 2516 متاهل و (13.9%) 407 مجرد بودند. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه ای که توسط مجریان تدوین و قبلا روایی و پایایی آن مورد ارزشیابی قرار گرفته بود در سطح استان با هماهنگی بین کارکنان با توجه به کسر نمونه گیری توزیع و جمع آوری گردید.نتایج: نتایج رگرسیون نشان داد که جدی و علمی بودن ارزشیابی عملکردها (میانگین 3.75, B=0.2, p<0.0001), دریافت بازخورد از طرق مختلف در مورد نتایج انجام وظایف کاری (میانگین 4.59, B=3.92, P<0.0001), فراهم بودن فرصت پیشرفت برای همه کارکنان (میانگین 3.53, B=0.261, P<0.0001) و شایسته و با صلاحیت بودن مدیر مربوطه (میانگین 4.27, B=0.469, P<0.0001) بر روی انگیزه خدمتی کارکنان اثر قابل توجه ای دارد.بحث: به طور کلی علل افزایش انگیزه جدی و علمی نمودن ارزشیابی عملکردها, دریافت بازخورد از طرق مختلف در مورد نتایج انجام وظایف کاری, فراهم بودن فرصت پیشرفت برای همه کارکنان و شایسته و با صلاحیت بودن مدیر بسیار پراهمیت می باشد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button