مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,148
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

703
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اعتباریابی پرسش نامه مثلث شناختی دردانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد

صفحات

 صفحه شروع 230 | صفحه پایان 241

چکیده

 مقدمه: هدف این پژوهش هنجاریابی پرسش نامه مثلث شناختی (CTI) در میان دانشجویان بود. این پرسش نامه, شیوه تفکر افراد افسرده را درباره خود, دنیا و آینده می سنجد. روش کار: مطالعه حاضر از نوع مقطعی توصیفی بوده و برای اعتباریابی آن 412 دانشجوی دانشگاه فردوسی مشهد (157 نفر مرد و 255 نفر زن) در سال تحصیلی 89-1388 به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. برای تحلیل داده ها, از روش آلفای کرونباخ استفاده شد.یافته ها: ضریب پایایی آلفای کرونباخ برای کل مقیاس 0.85 و برای خرده مقیاس های نگرش نسبت به خود 0.80, نگرش نسبت به دنیا 0.73 و نگرش نسبت به آینده 0.81 می باشد. هم چنین, در این هنجاریابی سوالاتی که همخوانی معتبری نداشتند, مشخص شدند.نتیجه گیری: پرسش نامه مثلث شناختی روی دانشجویان ایرانی می تواند به عنوان یک ابزار پایا و معتبر برای ارزیابی مثلث شناختی نظریه بک و برای سنجش شیوه تفکر دانشجویان افسرده باشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کیمیایی، سیدعلی، و گرجیان مهلبانی، حسن. (1390). اعتباریابی پرسش نامه مثلث شناختی دردانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد. اصول بهداشت روانی، 13(3 (پیاپی 51))، 230-241. SID. https://sid.ir/paper/88573/fa

    Vancouver: کپی

    کیمیایی سیدعلی، گرجیان مهلبانی حسن. اعتباریابی پرسش نامه مثلث شناختی دردانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد. اصول بهداشت روانی[Internet]. 1390؛13(3 (پیاپی 51)):230-241. Available from: https://sid.ir/paper/88573/fa

    IEEE: کپی

    سیدعلی کیمیایی، و حسن گرجیان مهلبانی، “اعتباریابی پرسش نامه مثلث شناختی دردانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد،” اصول بهداشت روانی، vol. 13، no. 3 (پیاپی 51)، pp. 230–241، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/88573/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button