مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,914
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,232
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

8

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش باورهای خودکارآمدی، خودگردانی و هوش در پیشرفت درسی دانش آموزان دبیرستانی

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 58

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش باورهای خودکارآمدی, خودگردانی و هوش در پیشرفت درسی دانش آموزان انجام شده است. نمونه ای مشتمل بر 60 کلاس از دانش آموزان دختر و پسر از میان کلاسهای پایه اول دبیرستانهای تهران به شیوه نمونه گیری تصادفی خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شد تا در این پژوهش شرکت کنند و به پرسشنامه ها جواب دهند. یادگیری خودگردان (SRL) در این پژوهش بر اهمیت ابعاد به هم تنیده راهبردهای شناختی, فراشناخیت و انگیزشی که یادگیرندگان در یادگیری از آن استفاده می کنند, تاکید دارد. تحلیل داده ها نشان داد که متغیرهای پیش بین در این تحقیق یعنی هوش, خودگردانی و باورهای خودکارآمدی به ترتیب, هر یک نقشی در پیش بینی پیشرفت درسی دانش آموزان پسر و دختر دارند. این تحلیل به طور جداگانه برای هر یک از دو گروه دانش آموزان دختر و پسر انجام گرفته و نقش متغیرهای پیش بین در متغیر ملاک مشخص شده است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کدیور، م.. (1382). نقش باورهای خودکارآمدی, خودگردانی و هوش در پیشرفت درسی دانش‌آموزان دبیرستانی. مجله علوم تربیتی و روانشناسی، 10(2-1)، 45-58. SID. https://sid.ir/paper/8861/fa

    Vancouver: کپی

    کدیور م.. نقش باورهای خودکارآمدی, خودگردانی و هوش در پیشرفت درسی دانش‌آموزان دبیرستانی. مجله علوم تربیتی و روانشناسی[Internet]. 1382؛10(2-1):45-58. Available from: https://sid.ir/paper/8861/fa

    IEEE: کپی

    م. کدیور، “نقش باورهای خودکارآمدی, خودگردانی و هوش در پیشرفت درسی دانش‌آموزان دبیرستانی،” مجله علوم تربیتی و روانشناسی، vol. 10، no. 2-1، pp. 45–58، 1382، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/8861/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button