مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,463
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

847
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه باورهای خودکارآمدی ریاضی پسران و دختران دانش آموز سال دوم رشته های ریاضی - فیزیک، علوم تجربی و علوم انسانی شهر اهواز و بررسی رابطه متغیرهای جنیست، نمره قبلی ریاضی و هدف گذاری تحصیلی با آن

صفحات

 صفحه شروع 101 | صفحه پایان 124

چکیده

 هدف از اجرای این تحقیق مقایسه باورهای خودکار آمدی ریاضی دانش آموزان پسر و دختر سال دوم رشته های تحصیلی ریاضی - فیزیک , علوم تجربی و علوم انسانی دبیرستانهای اهواز و بررسی رابطه ساده و چندگانه متغیرهای جنسیت, رشته تحصیلی. نمره قبلی ریاضی و هدف گذاری با آن بود. شرکت کنندگان در این تحقیق 400 دانش آموز پسر و دختر در سه رشته تحصیلی ریاضی - فیزیک, علوم تجربی و علوم انسانی از نواحی چهارگانه آموزش و پرورش اهواز بودند, که با روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده شامل مقیاس باورهای خودکارآمدی ریاضی و مقیاس هدف گذاری تحصیلی بودند. ضرایب پایایی(آلفای کرونباخ و تنصیف) مقیاس باورهای خودکارآمدی ریاضی رضایتبخش بود.ضرایب روایی این مقیاس با سایر پرسشنامه ها معنی دار بودند. نتایج تحلیل واریانس عاملی نشان داد که بین دانش آموزان پسر و دختر و بین دانش آوزان رشته ةای تحصیلی سه گانه فوق در مقیاس باورهای خودکارآمدی ریاضی تفاوت وجود دارد. همچنین بین عامل جنیست و عامل رشته تحصیلی تعامل دیده می شود. افزون بر این, نتایج ضرایب همبستگی ساده نشان داد که متغیرهای جنسیت, هدف گذاری و نمره قبلی ریاضی با باورهای خودکارآمدی ریاضی رابطه معنی داری دارند. در نهایت, ضرایب رگرسیون چندگانه با روش مرحله ای نشان داد که مجموع متغیرهای پیش بین با مقیاس خودکار آمدی ریاضی رابطه داشته و آن را پیش بینی می کنند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شهنی ییلاق، منیجه، رجبی، غلامرضا، شکرکن، حسین، و حقیقی، جمال. (1382). مقایسه باورهای خودکارآمدی ریاضی پسران و دختران دانش ‌آموز سال دوم رشته‌ های ریاضی - فیزیک, علوم تجربی و علوم ‌انسانی شهر اهواز و بررسی رابطه متغیرهای جنیست, نمره قبلی ریاضی و هدف ‌گذاری تحصیلی با آن. مجله علوم تربیتی و روانشناسی، 10(2-1)، 101-124. SID. https://sid.ir/paper/8863/fa

    Vancouver: کپی

    شهنی ییلاق منیجه، رجبی غلامرضا، شکرکن حسین، حقیقی جمال. مقایسه باورهای خودکارآمدی ریاضی پسران و دختران دانش ‌آموز سال دوم رشته‌ های ریاضی - فیزیک, علوم تجربی و علوم ‌انسانی شهر اهواز و بررسی رابطه متغیرهای جنیست, نمره قبلی ریاضی و هدف ‌گذاری تحصیلی با آن. مجله علوم تربیتی و روانشناسی[Internet]. 1382؛10(2-1):101-124. Available from: https://sid.ir/paper/8863/fa

    IEEE: کپی

    منیجه شهنی ییلاق، غلامرضا رجبی، حسین شکرکن، و جمال حقیقی، “مقایسه باورهای خودکارآمدی ریاضی پسران و دختران دانش ‌آموز سال دوم رشته‌ های ریاضی - فیزیک, علوم تجربی و علوم ‌انسانی شهر اهواز و بررسی رابطه متغیرهای جنیست, نمره قبلی ریاضی و هدف ‌گذاری تحصیلی با آن،” مجله علوم تربیتی و روانشناسی، vol. 10، no. 2-1، pp. 101–124، 1382، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/8863/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button