مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,416
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

719
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی سطح خوانایی کتاب های داستانی تالیفی برگزیده شورای کتاب کودک

صفحات

 صفحه شروع 629 | صفحه پایان 649

چکیده

 هدف: هدف پژوهش حاضر آن بود تا با بررسی سطح خوانایی کتاب های داستانی برگزیده شورای کتاب کودک, مشخص شود که آیا این کتاب ها به درستی به عنوان کتاب های گروه «ب», «ج» و «د» معین شده اند یا خیر. همچنین, قصد بر آن بود تا نتایج حاصل از بررسی سطح خوانایی با دو فرمول فلش / دیانی و گانینگ / دیانی در سطوح مختلف (بسیار ساده, ساده, معمولی و...) بررسی شود و با یکدیگر مورد مقایسه قرار گیرد.روش: پژوهش حاضر به روش ارزیابانه انجام شده و ابزار ارزیابی, فرمول های فلش / دیانی و گانینگ / دیانی بوده است. جامعه پژوهش شامل 100 عنوان کتاب داستانی تالیفی بود که از سوی شورای کتاب کودک به عنوان «برگزیده» معرفی شده اند.یافته ها: یافته های حاصل از بررسی سطح خوانایی کتاب ها با فرمول فلش / دیانی نشان داد که 54.76 درصد از مجموع کتاب ها به درستی برچسب «ب», «ج» و «د» خورده اند. همچنین, یافته های حاصل از بررسی سطح خوانایی کتاب ها با فرمول گانینگ/دیانی نشان داد که 42.85 درصد از کتاب های داستانی تالیفی شورای کتاب کودک به درستی برچسب «ب», «ج» و «د» خورده اند. در نهایت ضریب همبستگی بین این دو فرمول 0.498 بود و Pvalue آن برابر با 0.001 گردید که همبستگی معنادار نتایج حاصل از این دو فرمول را نشان می داد.اصالت / ارزش: از آنجایی که فرمول های موجود نیازمند بازنگری بودند و تاکنون اصلاحاتی در آن ها صورت نگرفته بود, پژوهشگران بر آن شدند تا ارزیابی دقیق تری بر روی این فرمول ها صورت گیرد. پژوهش حاضر فرمول های سنجش سطح خوانایی را اندکی اصلاح نمود تا ارزیابی دقیق تری از سطح خوانایی حاصل شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    واعظی، ملک رضوان، کوکبی، مرتضی، و ابراهیمی، مختار. (1394). ارزیابی سطح خوانایی کتاب های داستانی تالیفی برگزیده شورای کتاب کودک. تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانه های عمومی (پیام کتابخانه)، 21(4 (پیاپی 83))، 629-649. SID. https://sid.ir/paper/88651/fa

    Vancouver: کپی

    واعظی ملک رضوان، کوکبی مرتضی، ابراهیمی مختار. ارزیابی سطح خوانایی کتاب های داستانی تالیفی برگزیده شورای کتاب کودک. تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانه های عمومی (پیام کتابخانه)[Internet]. 1394؛21(4 (پیاپی 83)):629-649. Available from: https://sid.ir/paper/88651/fa

    IEEE: کپی

    ملک رضوان واعظی، مرتضی کوکبی، و مختار ابراهیمی، “ارزیابی سطح خوانایی کتاب های داستانی تالیفی برگزیده شورای کتاب کودک،” تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانه های عمومی (پیام کتابخانه)، vol. 21، no. 4 (پیاپی 83)، pp. 629–649، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/88651/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button