مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

716
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

576
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

الگوی اطلاع یابی مناسب برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی در وب

صفحات

 صفحه شروع 403 | صفحه پایان 426

چکیده

 هدف: هدف پژوهش حاضر, کشف و تعیین رفتار اطلاع یابی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی کرمانشاه در محیط وب است.روش: روش تحقیق به کار گرفته شده در بخش کمی, پیمایشی بوده و در بخش کیفی نظریه پردازی داده بنیاد است. تحلیل داده ها با استفاده از ویرایش 11 نرم افزار اس. پی. اس. اس در بخش تحقیق پیمایشی و در بخش کیفی با استفاده از نظریه پردازی داده بنیاد متاثر از الگوی مهو و تیبو انجام شده است.یافته ها: پژوهش حاضر در خصوص میزان آشنایی دانشجویان با روش ها و ابزارهای جست و جو, میزان آشنایی دانشجویان با انواع منابع وب, و رفتار اطلاع یابی دانشجویان رشته های مختلف در سطوح جست و جو, دستیابی و پردازش به نتایج معنی داری دست یافت. همچنین داده های حاصل از آزمون لون نشان داد که رفتار اطلاع یابی دانشجویان رشته های فنی در سطح بالا و رشته های کشاورزی و علوم انسانی در سطح پایین است. در بخش کیفی, نتایج نشان می دهد که الگوی اطلاع یابی مناسب دانشجویان دارای هشت مرحله است که سه مرحله شروع, پیگیری و مرور در سطح جست و جو, دو مرحله گزینش و به روزرسانی در سطح دستیابی, و سه مرحله فایل کردن, آرشیو کردن و سازماندهی اطلاعات در سطح پردازش می باشد.اصالت / ارزش: بر اساس تحقیقاتی از این دست می توان به پیش بینی نیازهای اطلاعاتی و تسهیل مسیرهای اصلی دسترسی کاربران به منابع پرداخت و به کاربران کمک کرد تا با اتلاف وقت کمتر و بهره وری بیشتر به اطلاعات مورد نیاز خود دست یابند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جلالی دیزجی، علی، و پروینی، زهره. (1390). الگوی اطلاع یابی مناسب برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی در وب. تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانه های عمومی (پیام کتابخانه)، 17(3 (پیاپی 66))، 403-426. SID. https://sid.ir/paper/88686/fa

    Vancouver: کپی

    جلالی دیزجی علی، پروینی زهره. الگوی اطلاع یابی مناسب برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی در وب. تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانه های عمومی (پیام کتابخانه)[Internet]. 1390؛17(3 (پیاپی 66)):403-426. Available from: https://sid.ir/paper/88686/fa

    IEEE: کپی

    علی جلالی دیزجی، و زهره پروینی، “الگوی اطلاع یابی مناسب برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی در وب،” تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانه های عمومی (پیام کتابخانه)، vol. 17، no. 3 (پیاپی 66)، pp. 403–426، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/88686/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button