مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

604
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

620
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر کیفیت خدمات بر وفاداری و رضایت مندی کاربران با نقش میانجی ارزش ادراک شده ی خدمات: مطالعه ی موردی کتابخانه های عمومی استان خوزستان

صفحات

 صفحه شروع 523 | صفحه پایان 544

چکیده

 هدف: هدف پژوهش حاضر تبیین نقش کیفیت خدمات در وفاداری و رضایت-مندی کاربران با نقش میانجی ارزش ادراک شده ی خدمات کتابخانه های عمومی استان خوزستان است. روش: پژوهش از نوع کاربردی و با روش توصیفی همبستگی انجام شد. جامعه ی آماری پژوهش شامل تمام کاربران عضو کتابخانه های عمومی استان خوزستان بود که تعداد 383 نفر به عنوان نمونه ی آماری با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شد. داده ها از طریق پرسشنامه جمع-آوری و با استفاده از نرم افزار اس. پی. اس. اس و پی. ال. اس و روش معادلات ساختاری (SEM) جهت بررسی مدل علّی مورد آزمون قرارگرفت. یافته ها: نتایج نشان داد که کیفیت خدمات بر وفاداری (545/0) و رضایت مندی ( (361/0) و ارزش ادراک شده ی کاربران از خدمات کتابخانه (941/0) تأثیر معناداری دارد. ضمن این که کیفیت خدمات بر وفاداری (345/0) و رضایت مندی کاربران خدمات (546/0) با نقش میانجی ارزش ادراک شده ی خدمات کتابخانه ها نیز تأثیر معناداری دارد. نتیجه این که 5/34 درصد از تغییرات وفاداری و 6/54 درصد از تغییرات رضایت مندی کاربران از کیفیت خدمات به واسطه ی متغیر میانجی ارزش ادراک شده ی خدمات تبیین می شود. اصالت/ارزش: ارزش پژوهش حاضر در این است که نشان داد ویژگی های کیفیت خدمات در اَبعاد مختلف آن از جمله عینی بودن, قابلیت اطمینان, اعتماد, پاسخ گویی و همدلی از طرفی موجب ادراک بهتر کاربران از ارزش خدمات کتابخانه های عمومی استان خوزستان شده و از طرف دیگر به صورت مستقیم و غیرمستقیم رضایت مندی و وفاداری آنان را به دنبال آورده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فاطمیان، مریم، و فرهادپور، محمدرضا. (1397). تأثیر کیفیت خدمات بر وفاداری و رضایت مندی کاربران با نقش میانجی ارزش ادراک شده ی خدمات: مطالعه ی موردی کتابخانه های عمومی استان خوزستان. تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانه های عمومی (پیام کتابخانه)، 24(4 (پیاپی 95) )، 523-544. SID. https://sid.ir/paper/88733/fa

    Vancouver: کپی

    فاطمیان مریم، فرهادپور محمدرضا. تأثیر کیفیت خدمات بر وفاداری و رضایت مندی کاربران با نقش میانجی ارزش ادراک شده ی خدمات: مطالعه ی موردی کتابخانه های عمومی استان خوزستان. تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانه های عمومی (پیام کتابخانه)[Internet]. 1397؛24(4 (پیاپی 95) ):523-544. Available from: https://sid.ir/paper/88733/fa

    IEEE: کپی

    مریم فاطمیان، و محمدرضا فرهادپور، “تأثیر کیفیت خدمات بر وفاداری و رضایت مندی کاربران با نقش میانجی ارزش ادراک شده ی خدمات: مطالعه ی موردی کتابخانه های عمومی استان خوزستان،” تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانه های عمومی (پیام کتابخانه)، vol. 24، no. 4 (پیاپی 95) ، pp. 523–544، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/88733/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا