مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

443
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

545
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رویکردی کتابشناختی به مسائل و موضوعات اساسی آموزش علم اطلاعات و دانش شناسی ایران

صفحات

 صفحه شروع 51 | صفحه پایان 80

چکیده

 هدف: آموزش علم اطلاعات و دانش شناسی در ایران همواره در کانون توجه پژوهشگران این حوزه قرار داشته است. از این رو, مطالعه ی حاضر با هدف ارائه تصویری از موضوعات اساسی آموزش علم اطلاعات و دانش شناسی ایران انجام شده است. روش: این مطالعه با استفاده از روش های مرور سیستماتیک و تحلیل محتوا انجام شده است. در مجموع 194 مقاله بازیابی و مورد تحلیل قرار گرفت. یافته ها: مقالات تحلیل شده در هفده مقوله ی موضوعی تحت عناوین آسیب شناسی, الگویی برای آموزش, نظریه ای برای برنامه ریزی آموزش, برنامه های درسی, تاریخچه ی آموزش, نام گذاری رشته و مشاغل آن, دانشکده ی علم اطلاعات و دانش شناسی, تخصص گرایی, آینده پژوهی, نگرش به رشته, اشتغال و بازار کار, آموزش ضمن خدمت و نیازهای آموزشی کتابداران, ارزیابی کیفیت و اعتبارسنجی, آموزش از راه دور, فناوری اطلاعات و آموزش رشته, منابع درسی و دیگر موضوعات مرتبط با آموزش علم اطلاعات و دانش شناسی طبقه بندی شدند. اصالت/ارزش: پویایی آموزش علم اطلاعات و دانش شناسی مستلزم توجه همزمان به نیروهای پیشران کلیدی درونی و بیرونی است. یافته های این پژوهش بیان گر کم توجهی پژوهشگران به نیروهای پیشران کلیدی بیرونی اثرگذار بر آموزش علم اطلاعات و دانش شناسی است. همچنین, تاکنون تصویری از مهم ترین موضوعات پژوهشی درباره ی آموزش علم اطلاعات و دانش شناسی در ایران ارائه نشده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    گرایی، احسان، حیدری، غلامرضا، و کوکبی، مرتضی. (1397). رویکردی کتابشناختی به مسائل و موضوعات اساسی آموزش علم اطلاعات و دانش شناسی ایران. تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانه های عمومی (پیام کتابخانه)، 24(1 (پیاپی 92) )، 51-80. SID. https://sid.ir/paper/88740/fa

    Vancouver: کپی

    گرایی احسان، حیدری غلامرضا، کوکبی مرتضی. رویکردی کتابشناختی به مسائل و موضوعات اساسی آموزش علم اطلاعات و دانش شناسی ایران. تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانه های عمومی (پیام کتابخانه)[Internet]. 1397؛24(1 (پیاپی 92) ):51-80. Available from: https://sid.ir/paper/88740/fa

    IEEE: کپی

    احسان گرایی، غلامرضا حیدری، و مرتضی کوکبی، “رویکردی کتابشناختی به مسائل و موضوعات اساسی آموزش علم اطلاعات و دانش شناسی ایران،” تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانه های عمومی (پیام کتابخانه)، vol. 24، no. 1 (پیاپی 92) ، pp. 51–80، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/88740/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا