مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,896
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

281
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی محتوای کتاب های درسی مهارت های اجتماعی-اقتصادی دانش آموزان کم توان ذهنی از دیدگاه دبیران

صفحات

 صفحه شروع 697 | صفحه پایان 715

چکیده

 هدف: هدف پژوهش حاضر, بررسی دیدگاه دبیران در خصوص محتوای کتاب های درسی مهارت های اجتماعی-اقتصادی در دوره راهنمایی تحصیلی پیش حرفه ای دانش آموزان کم توان ذهنی است.روش: در پژوهش حاضر به روش سر شماری تعداد 35 نفر از دبیران کتاب های درسی مهارت های اجتماعی-اقتصادی دوره راهنمایی تحصیلی پیش حرفه ای استان های قزوین, گیلان و مازندران به عنوان گروه نمونه انتخاب شدند و پرسشنامه محقق ساخته را تکمیل کردند. داده ها به کمک آزمون خی دو مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: نتایج نشان داد که دبیران مورد مطالعه, کتاب های درسی مهارت های اجتماعی-اقتصادی دوره راهنمایی تحصیلی پیش حرفه ای را در مولفه های هدف ها, محتوا, اصول سازماندهی محتوا, زمان در نظر گرفته شده برای تدریس, نقش تصاویر در فهم مفاهیم کتاب, ویژگی های ظاهری کتاب, ارزشیابی از پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و روش های تدریس فعال «کاملا مناسب» و در مولفه کاربرد عملی از مفاهیم کتاب در زندگی روزمره «تا حدی مناسب» ارزیابی کردند. نتایج آزمون خی دو بیانگر عدم وجود تفاوت معنادار بین دیدگاه دبیران پایه های اول, دوم و سوم در ارزیابی محتوای کتاب های درسی مهارت های اجتماعی اقتصادی بود.اصالت/ارزش: برای ارتقا مهارت های اجتماعی و اقتصادی دانش آموزان کم توان ذهنی به کتاب های درسی مناسب نیاز است. پژوهش حاضر با بررسی نظرات دبیران شاغل به تدریس کتاب های درسی مهارت های اجتماعی-اقتصادی می تواند به مولفان و برنامه ریزان کتاب های درسی به ویژه برای دانش آموزان کم توان ذهنی کمک کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    به پژوه، احمد، عبدالهی، اسماعیل، و ارجمندنیا، علی اکبر. (1390). بررسی محتوای کتاب های درسی مهارت های اجتماعی-اقتصادی دانش آموزان کم توان ذهنی از دیدگاه دبیران. تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانه های عمومی (پیام کتابخانه)، 17(4 (پیاپی 67))، 697-715. SID. https://sid.ir/paper/88754/fa

    Vancouver: کپی

    به پژوه احمد، عبدالهی اسماعیل، ارجمندنیا علی اکبر. بررسی محتوای کتاب های درسی مهارت های اجتماعی-اقتصادی دانش آموزان کم توان ذهنی از دیدگاه دبیران. تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانه های عمومی (پیام کتابخانه)[Internet]. 1390؛17(4 (پیاپی 67)):697-715. Available from: https://sid.ir/paper/88754/fa

    IEEE: کپی

    احمد به پژوه، اسماعیل عبدالهی، و علی اکبر ارجمندنیا، “بررسی محتوای کتاب های درسی مهارت های اجتماعی-اقتصادی دانش آموزان کم توان ذهنی از دیدگاه دبیران،” تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانه های عمومی (پیام کتابخانه)، vol. 17، no. 4 (پیاپی 67)، pp. 697–715، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/88754/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button