مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,229
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

840
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه ی بین سطح یادگیری زبان انگلیسی و تغییر هویت اجتماعی فرهنگی زبان آموزان ایرانی

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 60

چکیده

 محققان زیادی رابطه ی یادگیری زبان انگلیسی و عوامل اجتماعی, همچون هویت را بررسی کرده اند, امّا مطالعات اندکی به بررسی رابطه ی یادگیری زبان انگلیسی و تغییر یا شکل گیری هویت اجتماعی فرهنگی زبان آموزان پرداخته اند. تحقیق حاضر رابطه ی یادگیری زبان انگلیسی و شکل گیری هویت زبانی زبان آموزان ایرانی را با فرض وجود رابطه ی مثبت معنادار بین متغیرها بررسی کرده است. برای این کار 360 زبان آموز در سطح متوسط و پیشرفته در محدوده ی سنی 14-35 به صورت تصادفی خوشه ای انتخاب شدند و به پرسشنامه هویت زبانی و آزمون تعیین سطح یادگیری آکسفورد پاسخ دادند. اطمینان و اعتبار ابزارهای به کاربرده شده از سوی سازندگان تأییدشده بود. علاوه بر آن, محقق ضریب همبستگی کرون باخ (بالای 70%) و ترجمه برگشتی بیتون را برای تأیید اطمینان و اعتبار ابزارها استفاده کرد. نتیجه ی ضریب همبستگی پیرسون رابطه ی مثبت و معناداری را بین یادگیری زبان انگلیسی و هویت زبانی (میزان تغییر در هویت اجتماعی فرهنگی) زبان آموزان نشان داد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی، حبیب اله، و ایزدپناه، سیروس. (1398). بررسی رابطه ی بین سطح یادگیری زبان انگلیسی و تغییر هویت اجتماعی فرهنگی زبان آموزان ایرانی. مطالعات ملی، 20(2 (78) )، 45-60. SID. https://sid.ir/paper/89015/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی حبیب اله، ایزدپناه سیروس. بررسی رابطه ی بین سطح یادگیری زبان انگلیسی و تغییر هویت اجتماعی فرهنگی زبان آموزان ایرانی. مطالعات ملی[Internet]. 1398؛20(2 (78) ):45-60. Available from: https://sid.ir/paper/89015/fa

    IEEE: کپی

    حبیب اله محمدی، و سیروس ایزدپناه، “بررسی رابطه ی بین سطح یادگیری زبان انگلیسی و تغییر هویت اجتماعی فرهنگی زبان آموزان ایرانی،” مطالعات ملی، vol. 20، no. 2 (78) ، pp. 45–60، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/89015/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button