مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,134
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,142
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

اندازه گیری شاخص ناهمواری بین المللی مسیرهای BRT با استفاده ازنرم افزارهای اندرویدی تلفن های همراه هوشمند (مطالعه موردی شهر اصفهان)

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

کلیدواژه

BRT 
شاخص ناهمواری بین المللی (IRI) 

چکیده

 با توجه به گسترش روزافزون شهرهای کشور بویژه کلان شهرها, افزایش تعداد شهر وندان و واحدهای مسکونی در ارتفاع, بالارفتن درصد مالکیت خودروهای شخصی و توسعه نیافتن معابر و شبکه های ارتباط شهری متناسب با توسعه شهرها, مدیریت شهری را به ناچار مجبور به توسعه حمل و نقل عمومی کلان شهرها نموده است.دراین میان استفاده ازمسیرهای خطوط ویژه اتوبوسهای تندرو موسوم به BRT¹ در دهه اخیرمورد توجه مدیریت شهری کلان شهرها و حتی شهرهای کم جمعیت گردیده است. باتوجه به اینکه قبل از احداث مسیرهای BRT زیر ساخت مناسبی برای روسازی مسیرهای اتوبوس در نظر گرفته نشده بوده است در اکثریت مسیرهای عبور خرابی هاو ناهمواریهای مسیرهای BRT باعث کاهش کیفیت سواری دهی وافزایش هزینه ها تعمیر و نگهداری اتوبوسها می گردد. از شاخص هایی که کیفیت رویه ها را بررسی می کند شاخص ناهمواری بین المللی می باشد. از آنجایی که وسایل سنجش ناهمواری تقریبا هیج نقطه ای از ایران در دسترس نیست هدف ازاین تحقیق بدست آوردن مقدار عددی شاخص ناهمواری بین المللی (IRI) 2 مسیرهای BRT با استفاده از تکنولوژی روز ودردسترس می باشد. روش تحقیق بدست آوردن میزان شاخص ناهمواری بین المللی با استفاده از تلفن های همراه هوشمند مجهز به سیستم عامل اندروید و استفاده از نرم افزارهای اندرویدی شتاب سنج, انجام محاسبات ریاضی, انتگرال گیری و نهایتا استفاده از نرم افزار تحلیل پروفیل مسیر می باشد. درصورت تایید مراجع ذیصلاح این روش می تواند بعنوان استاندارد جدیدی برای تعیین شاخص ناهمواری بین المللی معرفی گردد. میزان شاخص ناهمواری بدست آمده از این تحقیق در محدوده حداقل m/km 0.22 برای یک مسیر تازه روکش شده با آسفالت و حداکثر m/km 15.42 برای یک مسیر رویه بتنی با پرداخت نه چندان مطلوب بدست آمد.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رحیم اف، کامران، ادیب، علیرضا، و حیدرپور، غلامرضا. (1396). اندازه گیری شاخص ناهمواری بین المللی مسیرهای BRT با استفاده ازنرم افزارهای اندرویدی تلفن های همراه هوشمند (مطالعه موردی شهر اصفهان). کنفرانس ملی پژوهش های کاربردی در عمران معماری و شهرسازی. SID. https://sid.ir/paper/895306/fa

    Vancouver: کپی

    رحیم اف کامران، ادیب علیرضا، حیدرپور غلامرضا. اندازه گیری شاخص ناهمواری بین المللی مسیرهای BRT با استفاده ازنرم افزارهای اندرویدی تلفن های همراه هوشمند (مطالعه موردی شهر اصفهان). 1396. Available from: https://sid.ir/paper/895306/fa

    IEEE: کپی

    کامران رحیم اف، علیرضا ادیب، و غلامرضا حیدرپور، “اندازه گیری شاخص ناهمواری بین المللی مسیرهای BRT با استفاده ازنرم افزارهای اندرویدی تلفن های همراه هوشمند (مطالعه موردی شهر اصفهان)،” presented at the کنفرانس ملی پژوهش های کاربردی در عمران معماری و شهرسازی. 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/895306/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button