مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,095
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

767
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

تاثیر مداخلات فراهم سازی رشد حرکتی در مدارس بر بهبود مهارتهای حرکتی کودکان روستایی با فقر حرکتی

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 اخیرا توجه زیادی به بررسی ارتباط بین رشد حرکتی و محیط شده است (1). شاید سهم قابل توجهی در این زمینه در بحث مشاهده ارزیابی خانه صورت گرفته که توسط کالدول و برادلی طراحی شده است (2). اگر چه فهرست حاضر در اصل به طور مشخصی برای بررسی ارتباط خانه و رشد حرکتی کودک طراحی شده است، یکی از برجسته ترین و استوارترین یافته ها، ارتباط قوی بین در دسترس بودن وسایل بازی مهیج در رشد حرکتی نسبت به فقر محیطی است. اگرچه سنجش های رشد حرکتی ویژه ایی در خانه استفاده شده است، هنوز هم حداقل اطلاعات قابل دسترسی در رابطه با اثرات چند بعدی از مدرسه در رشد حرکتی وجود دارد. در یک بررسی آبوت و همکاران به این نتیجه رسیدند که غنی سازی محیط یک عامل مهم در کمک به رشد حرکتی کودک است اما هنوز تحقیقات کمی برای بررسی این رابطه وجود دارد (3). محیط نقش حیاتی در رشد کودک ایفا می کند. منطقی است که نتیجه بگیریم رشد کودکان توسط محیط/اجتماع و فاکتورهای زیستی که مستعد وضعیت نامطلوب و یا مثبت هستند تحت تاثیر قرار میگیرد (4). مهارت های حرکتی بنیادی ( FMS) به عنوان «بلوک های ساختمان» برای فعالیت های بدنی طول عمر (6) و به عنوان «الفبای حرکت» دیده می شود. مطالعات قبلی، رابطه مثبت بین عملکرد FMS و مشارکت کودکان در فعالیت بدنی همیشگی و سازمان یافته را نشان داده اند (4، 5).FMS فعالیت های حرکتی رایجی هستند که الگوهای حرکتی خاص دارند. این حرکات پایه و اساس فعالیت های حرکتی پیشرفته تر ورزشی و غیر ورزشی (فعالیت های زندگی روزمره) را شکل می دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رستمی پور، محمد، و تقوی، فاطمه. (1396). تاثیر مداخلات فراهم سازی رشد حرکتی در مدارس بر بهبود مهارتهای حرکتی کودکان روستایی با فقر حرکتی. همایش ملی دانشجویی انجمن علمی رفتار حرکتی و روان شناسی ورزشی ایران. SID. https://sid.ir/paper/896288/fa

    Vancouver: کپی

    رستمی پور محمد، تقوی فاطمه. تاثیر مداخلات فراهم سازی رشد حرکتی در مدارس بر بهبود مهارتهای حرکتی کودکان روستایی با فقر حرکتی. 1396. Available from: https://sid.ir/paper/896288/fa

    IEEE: کپی

    محمد رستمی پور، و فاطمه تقوی، “تاثیر مداخلات فراهم سازی رشد حرکتی در مدارس بر بهبود مهارتهای حرکتی کودکان روستایی با فقر حرکتی،” presented at the همایش ملی دانشجویی انجمن علمی رفتار حرکتی و روان شناسی ورزشی ایران. 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/896288/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button