مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,240
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

818
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

آموزش سواد رسانه ای و مقابله با پدیده شکاف نسلی (با تاکید بر شکاف دیجیتالی بین نسل ها)

نویسندگان

حسن عالی لیلی

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 عصر پیش روی ما به واسطه همگرایی ابزارهای ارتباطی و گسترش بیش از پیش تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات به عنوان عصر اطلاعات و ارتباطات نام گرفته است. به هر حال حضور تکنولوژی جدید با درهم شکستن مرزها و نفوذ پذیر ساختن آنها, معادلات زمانی و مکانی پیشین را به هم زده است و با حضور اینترنت و ماهواره ها, امواج براحتی حصارها را درمی نوردند و شتابان وارد همه حوزه های زندگی افراد می شوند. با توجه به این امر و تاثیر روزافزون فضای الکترونیک ومجازی بر روی افراد به ویژه نسل جوان و بروز پدیده شکاف نسلی به عنوان پیامد آن, بنابراین مهمترین ابزار به منظور جلوگیری از آسیب های پیش رو, شناخت وآگاهی از مولفه های این پدیده و مجهز بودن به شناخت همه جانبه این فضا و محیط جدید پیش رو می باشد. آگاهی و شناخت و تسلط بر مولفه های مهم ارتباطی و فرهنگی و دارا بودن دانش کافی در مواجهه با این محیط جدید می تواند خطرات وآسیب ها وتاثیرات مخرب فضای مجازی را به حداقل برساند. در این راستا پدیده سواد رسانه ای یکی از راهکارهای مهم دستیابی به دانش واطلاعات پیرامون استفاده موثر از رسانه ها می باشد. سواد رسانه ای معیاری از توانایی فردی در درک مستقل رسانه است. هدف از تحصیل سواد رسانه ای آن است که افراد دررویارویی با انبوه عظیم اطلاعات مخابره شده از رسانه های دیداری وشنیداری گوناگون به عنوان مخاطبینی فعال نقش موثری را دردرک پیام داشته باشند. تحصیل سواد رسانه ای همراه با پیدایش تفکر انتقادی در افراد است. بنابراین فرد می آموزد که با دقت به ذات برنامه ها و نوشته ها و شنیده ها بیاندیشد وبه نقد آنها بپردازد. دراین پژوهش با استفاده از روش اسنادی ومطالعه ومرورمنابع موجود به بررسی وتوصیف پدیده شکاف نسلی با تاکید برشکاف دیجیتالی بین نسل ها و استفاده از عنصر مهم سواد رسانه ای در مواجهه با این پدیده می پردازد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسن عالی، لیلی. (1396). آموزش سواد رسانه ای و مقابله با پدیده شکاف نسلی (با تاکید بر شکاف دیجیتالی بین نسل ها). همایش ملی آسیب شناسی و آسیب زدایی پدیده شکاف بین نسلی (زمینه ها، چالش ها، و راهکارها). SID. https://sid.ir/paper/897511/fa

    Vancouver: کپی

    حسن عالی لیلی. آموزش سواد رسانه ای و مقابله با پدیده شکاف نسلی (با تاکید بر شکاف دیجیتالی بین نسل ها). 1396. Available from: https://sid.ir/paper/897511/fa

    IEEE: کپی

    لیلی حسن عالی، “آموزش سواد رسانه ای و مقابله با پدیده شکاف نسلی (با تاکید بر شکاف دیجیتالی بین نسل ها)،” presented at the همایش ملی آسیب شناسی و آسیب زدایی پدیده شکاف بین نسلی (زمینه ها، چالش ها، و راهکارها). 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/897511/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button