مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,441
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

12,361
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

بررسی و مقایسه سطوح یادگیری حیطه شناختی بلوم در دو روش تدریس سنتی و کیفی، مبتنی بر تئوری انتخاب، درس ریاضی پایه نهم دبیرستان

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر بررسی و مقایسه دو روش تدریس سنتی و کیفی است. روش سنتی مبتنی بر تئوریهای رفتارگرا است که با استفاده از روشهای قدیم آموزش مانند سخنرانی و کنترل و نظارت دقیق دانش آموز به تدریس می پردازد درحالیکه روش تدریس کیفی مبتنی بر تئوری انتخاب بوده و با توجه به آزادی عمل در نظر گرفته شده برای دانش آموزان, هیچگونه رقابت و مقایسه ای بین آنان انجام نمی گردد. جامعه آماری این پژوهش دانش آموزان پایه نهم دبیرستان های پسرانه منطقه چهار شهر تهران می باشند. از بین 58 دبیرستان دوره اول منطقه چهار یک مدرسه به روش خوشه ای انتخاب گردید. سپس به آموزش دو فصل از مباحث درس ریاضی پایه نهم به دو شیوه سنتی و کیفی طی ده جلسه آموزشی پرداخته شد. ابزار جمع آوری داده ها, آزمون مورد تایید خبرگان آموزش ریاضی متناسب با مفاهیم تدریس شده در کلاس درس بوده است. پس از پایان آموزش و ارزشیابی به بررسی سطوح شش گانه حیطه شناختی بلوم و مقایسه آن ها در این دو روش پرداخته شد. ابتدا توسط آزمون t همبسته, میانگین نمرات ریاضی دو گروه, سپس هر یک از شش حیطه در دو گروه سنتی و کیفی, مقایسه شدند. نتایج حاکی از آنست که میانگین نمرات حاصل از آموزش کیفی به طرز کاملا مشهودی بالاتر از میانگین نمرات در شیوه سنتی است. بعلاوه در مقایسه هر یک از سطوح, میتوان گفت روش آموزش کیفی در حیطه یک (دانش) کمترین تاثیر را دارا بوده ولی در پنج سطح دیگر کاملا تاثیر گذار بوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جویباری، آزیتا، و فاتح راد، غزال. (1396). بررسی و مقایسه سطوح یادگیری حیطه شناختی بلوم در دو روش تدریس سنتی و کیفی, مبتنی بر تئوری انتخاب, درس ریاضی پایه نهم دبیرستان. همایش ملی پژوهش های مدیریت و علوم انسانی در ایران (دومین همایش بین المللی و چهارمین همایش ملی). SID. https://sid.ir/paper/897679/fa

    Vancouver: کپی

    جویباری آزیتا، فاتح راد غزال. بررسی و مقایسه سطوح یادگیری حیطه شناختی بلوم در دو روش تدریس سنتی و کیفی, مبتنی بر تئوری انتخاب, درس ریاضی پایه نهم دبیرستان. 1396. Available from: https://sid.ir/paper/897679/fa

    IEEE: کپی

    آزیتا جویباری، و غزال فاتح راد، “بررسی و مقایسه سطوح یادگیری حیطه شناختی بلوم در دو روش تدریس سنتی و کیفی, مبتنی بر تئوری انتخاب, درس ریاضی پایه نهم دبیرستان،” presented at the همایش ملی پژوهش های مدیریت و علوم انسانی در ایران (دومین همایش بین المللی و چهارمین همایش ملی). 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/897679/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button