مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,225
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

916
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

تشخیص و مداخله به هنگام در هویت یابی نوآموزان پیش دبستانی دارای اختلالات یادگیری

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 دوره اول کودکی برای همه کودکان سالهای سرنوشت ساز است, اما برای کودکی که از نظر فیزیکی, رفتاری, رشدی و یا خصوصیات یادگیری انحرافهایی از هنجار دارد این سالها تعیین کننده تر و حساس تر است. مقاله حاضر که به روش مطالعه کتابخانه ای جمع آوری گردیده, به اهمیت مبحث اختلالات یادگیری در دوره پیش دبستانی و تاثیر مداخله به هنگام در شکل گیری هویت کودکان و کاهش مشکلات آموزشی و رفتاری آنان پرداخته است. از آنجا که پیش دبستانی مرحله گذر از مهد کودک به مدرسه است و کودک باید بر مسائل رشدی و ذهنی مختلفی تسلط داشته باشد. این دوره فرصت خوبی برای تشخیص و مداخله به هنگام در رشد مهارت های ذهنی, شناختی, رفتاری و اجتماعی است تا از بروز اختلالات یادگیری و رفتاری و عواقب نامطلوب آن در هویت یابی آنان پیش گیری شود. اگرچه هنوز بحث های زیادی در رابطه با تشخیص اختلالات یادگیری قبل از مدرسه وجود دارد ولی تحقیقات بسیاری برای حمایت از این زمان بندی و عمل تشخیص و مداخله زودهنگام انجام شده است. از ارزش های تشخیص و مداخله به هنگام این است که علاوه بر این که موقعیتی بهتر برای برنامه های مداخله زودهنگام به وجود می آورد, می تواند پایه ای برای شکل گیری هویت بوده و تجربیات موفق تحصیلی آینده را برای کودکان در معرض خطر ایجاد نماید. به علاوه تشخیص به موقع می تواند جلوی مشکلات ثانویه را نیز بگیرد. در صورتی که کودکان دارای اختلالات یادگیری در زمان مناسب تشخیص داده نشوند, مشکلات یادگیری آنها ادامه می یابد و می تواند منجر به ایجاد مشکلات رفتاری, مشکلات تحصیلی, ترک تحصیل و بحران هویت گردد. به عکس, تشخیص زود هنگام, نیاز به خدمات آموزشی خاص و گسترده را در آینده کاهش می دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قاسمیان دازمیری، مریم، غضنفری، اسماعیل، کیانی، منصور، و قاسمیان دازمیری، مرضیه. (1397). تشخیص و مداخله به هنگام در هویت یابی نوآموزان پیش دبستانی دارای اختلالات یادگیری. همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی در دوره پیش دبستانی. SID. https://sid.ir/paper/898771/fa

    Vancouver: کپی

    قاسمیان دازمیری مریم، غضنفری اسماعیل، کیانی منصور، قاسمیان دازمیری مرضیه. تشخیص و مداخله به هنگام در هویت یابی نوآموزان پیش دبستانی دارای اختلالات یادگیری. 1397. Available from: https://sid.ir/paper/898771/fa

    IEEE: کپی

    مریم قاسمیان دازمیری، اسماعیل غضنفری، منصور کیانی، و مرضیه قاسمیان دازمیری، “تشخیص و مداخله به هنگام در هویت یابی نوآموزان پیش دبستانی دارای اختلالات یادگیری،” presented at the همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی در دوره پیش دبستانی. 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/898771/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button