مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,054
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

731
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

تحلیل محتوای کتاب شیمی پایه دوازدهم دوره ی دوم متوسطه براساس روش ویلیام رومی در سال تحصیلی (98-97)

نویسندگان

ملامحمدنوه سی سعیده

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر, تحلیل محتوای کتاب شیمی پایه ی دوازدهم (متن, پرسشها و تصاویر) از منظر فعال و غیر فعال بودن براساس روش ویلیام رومی درسال تحصیلی 98-1397 است. جامعه آماری مورد مطالعه در این پژوهش, کل فصل های کتاب شیمی پایه ی دوازدهم بوده و نمونه, تعدادی از صفحات این فصل ها می باشد که با روش تصادفی انتخاب شده اند و مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته اند. واحد مطالعه, فصل های مندرج در کتاب و واحد تجزیه و تحلیل, متن, تصاویر و تمرین های کتاب است که براساس مقوله های فعال و غیر فعال توسط فرمول ویلیام رومی تحلیل و ضریب درگیری آن ها مشخص شد و نتایج زیر حاصل گردید. نتایج بدست آمده نشان میدهد که متن کتاب شیمی دوازدهم با ضریب درگیری 0. 63 متنی فعال و پویاست. متن کتاب با در اختیار گذاشتن اطلاعات کافی فراگیران را به حل مسئله وا میدارد. و از دانش آموزان میخواهد تا نوعی تجزیه و تحلیل انجام دهند و به فعالیت بپردازند. در واحد تصاویر ضریب درگیری دانش آموران با تصاویر کتاب برابر با 1. 6 می باشد چون این عدد به عدد سربازه(1. 5) نزدیک می باشد پس میتوان گفت که تصاویر کتاب به صورت فعال ارائه شده اند و موجب درگیری فراگیر میباشند. از طرف دیگر ضریب درگیری دانش آموزان با تمرین های کتاب برابر با 3. 25 می باشد که با توجه به محدوده ی ذکر شده از طرف ویلیام رومی تمرین ها بیشتر از توان دانش آموز می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ملامحمدنوه سی، سعیده. (1397). تحلیل محتوای کتاب شیمی پایه دوازدهم دوره ی دوم متوسطه براساس روش ویلیام رومی در سال تحصیلی (98-97). کنفرانس ملی یافته های نوین در حوزه یاددهی و یادگیری. SID. https://sid.ir/paper/899023/fa

    Vancouver: کپی

    ملامحمدنوه سی سعیده. تحلیل محتوای کتاب شیمی پایه دوازدهم دوره ی دوم متوسطه براساس روش ویلیام رومی در سال تحصیلی (98-97). 1397. Available from: https://sid.ir/paper/899023/fa

    IEEE: کپی

    سعیده ملامحمدنوه سی، “تحلیل محتوای کتاب شیمی پایه دوازدهم دوره ی دوم متوسطه براساس روش ویلیام رومی در سال تحصیلی (98-97)،” presented at the کنفرانس ملی یافته های نوین در حوزه یاددهی و یادگیری. 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/899023/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button