مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,261
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

654
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

تأثیر روش های تدریس مبتنی بر بازی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 امروزه بازی کودکان پدیده ای است که به طور جدی توجه تعلیم و تربیت و متخصصین این رشته و روان شناسان, مربیان و والدین را جلب کرده است. به شکلی که بخش عظیمی از تحقیقات و فعالیت های متخصصین بر روی بازی کودکان متمرکز است. از طرفی دست اندر کاران امر آموزش پیوسته به دنبال تولید و استفاده از روش های فعال و نوین تدریس بوده اند. در پژوهش حاضر تأثیر روش های تدریس مبتنی بر بازی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مورد مطالعه قرار میگیرد. که از روش توصیفی_تحلیلی استفاده شده است. اطلاعات موردنیاز برای تنظیم این پژوهش از طریق اسناد و مدارک کتاب خانه ها و گزارشات تحقیقی جمع آوری شده است. نتایج پژوهش حاکی از آن است که استفاده از بازی های متناسب با شرایط رشد شناختی کودک موجب پرورش روح همکاری و همیاری در میان کودکان, بروز فضایل اخلاقی سازنده در کودکان, احساس استقلال و سربلندی, یادگیری بهتر مطالب درسی, انجام تکالیف آموزشی, رشد جسمانی و عاطفی و ذهنی کودکان, رشد خلاقیت کودکان و برقراری رابطه بهتر با دیگران, ثبات شخصیت, مسئولیت های کودکان در اجتماع آینده میگردد. لذا به مربیان و آموزگاران محترم توصیه میگردد از توجه به بازی های آموزشی غافل نشوند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    همتی علمدارلو، مهدی، و قلی پور، محمدرضا. (1399). تأثیر روش های تدریس مبتنی بر بازی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. کنفرانس ملی یافته های نوین در حوزه یاددهی و یادگیری در دوره ابتدایی. SID. https://sid.ir/paper/899838/fa

    Vancouver: کپی

    همتی علمدارلو مهدی، قلی پور محمدرضا. تأثیر روش های تدریس مبتنی بر بازی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. 1399. Available from: https://sid.ir/paper/899838/fa

    IEEE: کپی

    مهدی همتی علمدارلو، و محمدرضا قلی پور، “تأثیر روش های تدریس مبتنی بر بازی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان،” presented at the کنفرانس ملی یافته های نوین در حوزه یاددهی و یادگیری در دوره ابتدایی. 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/899838/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button