مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

329
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

139
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

خوشه بندی مشتریان بر اساس ارزش عمر مشتری(CLV) مطابق با روش LRFM و بررسی تاثیر آن روی افزایش وفاداری مشتریان

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 در بازار رقابتی امروز که مشتریان دائما به دنبال کسب سود بیشتر می باشند نمی توان نسبت به فضای بازار و رقبای متعدد بی تفاوت بود و لازم است به صورت حساب شده به نحوی این اطمینان را در مشتری ایجاد نمود که سازمان برای وی ارزش قائل است و به همکاری وی با سازمان ارج می نهد. پژوهش حاضر, حاصل نیاز درک شده در یک سازمان تولیدی می باشد که بر اساس آن مشتریان سازمان با رویکردی جدید خوشه بندی شدند. بدین ترتیب مشتریان با خصوصیات مشابه در خوشه های متناظر قرار گرفتند تا سیاست های مقتضی با آن خوشه برای آن ها اعمال گردد. در این پژوهش سعی شده است که یک روش منطقی با پارامترهای ایده آل برای خوشه بندی تعداد 1394 مشتری معرفی گردد و سپس آثار این خوشه بندی در وضعیت وفاداری مشتریان تجزیه و تحلیل گردید. پارامتر وفاداری مشتری در پژوهش حاضر, میانگین خرید ماهیانه مشتری در نظر گرفته شده است. دلیل این امر قابل اندازه گیری بودن این شاخص بوده است. روش مورداستفاده, رویکرد ارزش عمر مشتری (CLV) مبتنی بر روش LRFM و با افزودن پارامتر S می باشد و خوشه بندی با استفاده از روش K-Means انجام گردید. دلیل انتخاب این روش نیز مشخص نمودن تعداد خوشه ها توسط الگوریتم بوده است. در نهایت مشتریان این شرکت در 5 خوشه با خصوصیات مشابه قرار گرفتند و سیاست های هر خوشه تبیین گردید. پس از اجرای آزمایشی خوشه بندی نتایج نشان داد که فروش پس از اجرای این پژوهش نسبت به مدت مشابه سال قبل آن بیش از 35 درصد رشد داشته است. کلمات کلیدی

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جانکی، سعید، و شیخ ابومسعودی، علی. (1399). خوشه بندی مشتریان بر اساس ارزش عمر مشتری(CLV) مطابق با روش LRFM و بررسی تاثیر آن روی افزایش وفاداری مشتریان. کنفرانس بین المللی چالش ها و راهکارهای نوین در مهندسی صنایع و مدیریت و حسابداری. SID. https://sid.ir/paper/899883/fa

    Vancouver: کپی

    جانکی سعید، شیخ ابومسعودی علی. خوشه بندی مشتریان بر اساس ارزش عمر مشتری(CLV) مطابق با روش LRFM و بررسی تاثیر آن روی افزایش وفاداری مشتریان. 1399. Available from: https://sid.ir/paper/899883/fa

    IEEE: کپی

    سعید جانکی، و علی شیخ ابومسعودی، “خوشه بندی مشتریان بر اساس ارزش عمر مشتری(CLV) مطابق با روش LRFM و بررسی تاثیر آن روی افزایش وفاداری مشتریان،” presented at the کنفرانس بین المللی چالش ها و راهکارهای نوین در مهندسی صنایع و مدیریت و حسابداری. 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/899883/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button