مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

429
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

200
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

تجزیه و تحلیل کیفیت خدمات گردشگری دیجیتال بر مبنای راهبرد AHP فازی مطالعه موردی: بررسی کیفیت خدمات گردشگری دیجیتال شهر اصفهان

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف تحلیل عوامل موثر بر خدمات دیجیتال گردشگری در اصفهان انجام شده است. در این راستا با مد نظر قرار دادن روش توصیفی-پیمایشی, مدلی کمی مبتنی بر رویکرد تحلیلی سلسله مراتبی-فازی FAHP ارائه گردید. جامعه آماری این کار پژوهشی مصاحبه با 10 متخصص فعال در زمینه گردشگری دیجیتال در شهر اصفهان انتخاب شد. در این کار پژوهشی از رویکرد خبرگی و به واسطه پرسشنامه مبتنی بر روند تحلیل زوجی که محقق ساخته است, اقدام به تهیه داده ها و اطلاعات مورد نیاز شده است. معیارهای اصلی بررسی کیفیت خدمات دیجیتال گردشگری مدل بوی گوکان و همکاران 2019 برای ارزیابی؛ شامل مولفه های ناملموس, قابلیت اعتماد, روابط متقابل, قابلیت اطمینان دیجیتال و تجربه دیجیتال می باشد. پس از تحلیل فازی که توسط جعبه ابزار مربوطه در نرم افزار متلب؛ معیارها و زیرمعیارها بصورت سلسله مراتبی تحلیل و ضرایب تاثیر برآورد شده در ماتریس های اولیه توسط ضرایب تاثیر فازی اصلاح شده است. یافته های حاصل از بررسی ماتریس نهایی تصمیم نشان دهنده سازگاری تمامی ماتریس های تصمیم نهایی می باشد. برپایه نتایج حاصل از این ماتریس, قابلیت اطمینان دیجیتال و تجربه دیجیتال بیشترین و کمترین تاثیرات را بر مدل برنامه ریزی خدمات گردشگری دیجیتال دارند. یافته ها نشان داده اند که, محور اصلی برای تبیین کیفیت خدمات دیجیتال در عرصه گردشگری, تمرکز بر روی مولفه های امنیت فضای مجازی, حریم خصوصی و قابلیت اطمینان بوده, چرا که بر اساس آن می توان نتایج مطلوبی را در ارائه خدمات عمومی به صورت دیجیتال از کاربران دریافت نمود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدشفیعی، حمید، و نوری، سجاد. (1399). تجزیه و تحلیل کیفیت خدمات گردشگری دیجیتال بر مبنای راهبرد AHP فازی مطالعه موردی: بررسی کیفیت خدمات گردشگری دیجیتال شهر اصفهان. کنفرانس بین المللی مدیریت، گردشگری و تکنولوژی. SID. https://sid.ir/paper/900153/fa

    Vancouver: کپی

    محمدشفیعی حمید، نوری سجاد. تجزیه و تحلیل کیفیت خدمات گردشگری دیجیتال بر مبنای راهبرد AHP فازی مطالعه موردی: بررسی کیفیت خدمات گردشگری دیجیتال شهر اصفهان. 1399. Available from: https://sid.ir/paper/900153/fa

    IEEE: کپی

    حمید محمدشفیعی، و سجاد نوری، “تجزیه و تحلیل کیفیت خدمات گردشگری دیجیتال بر مبنای راهبرد AHP فازی مطالعه موردی: بررسی کیفیت خدمات گردشگری دیجیتال شهر اصفهان،” presented at the کنفرانس بین المللی مدیریت، گردشگری و تکنولوژی. 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/900153/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button