مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

230
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

297
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

بررسی سطح یادگیری فراگیران در درس فیزیک به کمک طبقه بندی BLOOM و مدل SOLO

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 امروزه توجه جدی به امر خطیر آموزش ازاهداف کلیدی و مهم دولتها محسوب می شود. یک آموزش موفق مستلزم به-کارگیری الگو های تدریس نوین و اثربخش وتنوع در استفاده از مواد ومنابع آموزشی است. علاوه بر این ها, استفاده از یک روش ارزشیابی کارآمد از اهمیت بالایی برخوردار است. با به کارگیری روش های ارزشیابی مناسب, می توان الگوهای فکری و کج فهمی های فراگیران را مشخص کرد و به اصلاح آن ها پرداخت. شیوه های مختلفی برای ارزشیابی وجود دارد که از میان آنها می توان به طبقه بندی BLOOM, مدل APOS و مدل SOLO اشاره کرد. هدف از این پژوهش, بررسی سطح یادگیری فراگیران در درس فیزیک به کمک طبقه بندی BLOOM و مدل SOLO و یافتن ارتباط بین این دو شیوه ارزشیابی است. روش این تحقیق, توصیفی, از نوع پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش, دانش آموزان دوره دوم متوسطه استان البرز می باشند که از میان آن ها 64 نفر ازدانش آموزان پایه دهم رشته ریاضی و تجربی به طور نمونه گیری خوشه ای تصادفی چند مرحله ای, از مدارس نظری شهرستان فردیس انتخاب شده اند. نتایج نشان می دهدکه حدود 81 درصد دانش آموزان در سطح تک ساختاریSOLO و حدود 94 درصد در سطح یادآوری BLOOM قراردارند و هیچکدام به سطوح بالای SOLO و BLOOMنرسیدند. همچنین می توان رابطه ای میان سطوح طبقه بندی BLOOM و مدل SOLO پیدا کرد. می توان گفت که سطوح یادآوری و فهم در نظریه BLOOM به ترتیب معادل سطوح تک ساختاری و چند ساختاری در مدل SOLO می باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    تقی پور، مینا، و احمدی، فاطمه. (1399). بررسی سطح یادگیری فراگیران در درس فیزیک به کمک طبقه بندی BLOOM و مدل SOLO. کنفرانس بین المللی روانشناسی، علوم تربیتی و سبک زندگی. SID. https://sid.ir/paper/900345/fa

    Vancouver: کپی

    تقی پور مینا، احمدی فاطمه. بررسی سطح یادگیری فراگیران در درس فیزیک به کمک طبقه بندی BLOOM و مدل SOLO. 1399. Available from: https://sid.ir/paper/900345/fa

    IEEE: کپی

    مینا تقی پور، و فاطمه احمدی، “بررسی سطح یادگیری فراگیران در درس فیزیک به کمک طبقه بندی BLOOM و مدل SOLO،” presented at the کنفرانس بین المللی روانشناسی، علوم تربیتی و سبک زندگی. 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/900345/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button