مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

381
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

165
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

نگرش کاربران گوشی های هوشمند نسبت به تبلیغات موبایلی

نویسندگان

مطهری محمد | فخری فاطمه

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 نسل جدید تبلیغات از طریق موبایل, تبلیغاتی است که بر اپلیکیشن ها و صفحات موبایل ظاهر شده و کالا و خدماتی را معرفی می کند. در این پژوهش تلاش شد تا به بررسی نگرش کاربران ایرانی نسبت به اینگونه تبلیغات بر گوشی های هوشمند سنجیده شود. این یک پژوهش کمی توصیفی است و جامعه آماری کلیه کاربران گوشی های هوشمند (شهر تهران) است. پرسشنامه حاوی 27 سوال از طریق روش نمونه گیری تصادفی توزیع شد که 451 پرسشنامه به طور صحیح مورد بررسی قرار گرفت. شاخص های پرسشنامه شامل سرگرم کننده بودن, آگاهی بخش بودن, آزاردهنده بودن, معتبر بودن, شخصی سازی شدن, مشوق بودن و حالت کلی نگرش بود که ترکیبی از مطالعات مختلف استفاده شد. روایی آن توسط اساتید و مختصصان و پایایی آن از طریق الفای کرونباخ مورد تایید قرار گرفت. نتایج این تحقیق نشان داد که سرگرم کننده بودن, آگاهی بخش بودن, شخصی سازی شدن و مشوق بودن بر نگرش کاربران اثرگذاشته و با آن رابطه معناداری دارد. در صورتی نگرش کاربران به تبلیغات بر اپلیکیشن های موبایل مثبت است که پیام تبلیغاتی جنبه سرگرم کنندگی, اطلاع رسانی, شخصی سازی شده داشته باشد و دارای و تشویق هایی باشد. برخلاف تحقیقات قبلی آزاردهنده بودن تبلیغات و اعتبار آن بر نگرش کاربران ایرانی تاثیری نداشته و حالت بی تفاوتی نسبت به این دو موضوع دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مطهری، محمد، و فخری، فاطمه. (1399). نگرش کاربران گوشی های هوشمند نسبت به تبلیغات موبایلی. کنفرانس بین المللی مدیریت، حسابداری و توسعه اقتصادی. SID. https://sid.ir/paper/900430/fa

    Vancouver: کپی

    مطهری محمد، فخری فاطمه. نگرش کاربران گوشی های هوشمند نسبت به تبلیغات موبایلی. 1399. Available from: https://sid.ir/paper/900430/fa

    IEEE: کپی

    محمد مطهری، و فاطمه فخری، “نگرش کاربران گوشی های هوشمند نسبت به تبلیغات موبایلی،” presented at the کنفرانس بین المللی مدیریت، حسابداری و توسعه اقتصادی. 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/900430/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button