Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,718
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,382
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

چالشها و فرصت های فضای مجازی از دیدگاه معلمان در آموزش دانش آموزان دوره ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی چالش ها و فرصت های فضای مجازی درجهت بهره وری آموزش در دوره ابتدایی بود. این پژوهش مطالعه کیفی از نوع پدیدار شناسی است. نمونه گیری با استفاده از روش مبتنی بر هدف و تا حد رسیدن به اشباع انجام گرفت. نمونه مورد مطالعه, 20 نفر از همکاران فعال در حوزه فضای مجازی ساکن شهر مشهد در منطقه تبادکان بودند. برای جمع آوری اطلاعات از روش مصاحبه نیمه ساختار یافته استفاده شد و تحلیل داده ها با استفاده از روش تحلیل مضمون توصیفی استراوس و کوربین صورت گرفت. آموزش و پرورش یکی از اهرم های بسیار توانمند درجهت آینده سازی هر کشوری می باشد؛ اگر بخواهیم که نیرویی توانمند در جهت احیا و ساختن آینده ی کشور داشته باشیم؛ باید آموزش های همه جانبه متناسب با شرایط روز دنیا داشته داشته باشیم؛ طبق نتایج, چالشها و فرصتها در سه سطح انتخابی معلمان, دانش آموزان و اولیا مطرح و طبقه بندی شد. چالشها و فرصت ها در سطح معلمان در محورهای تکنولوژی و فناوری اطلاعات, مدیریتی, فرهنگی و اجتماعی, اقتصادی و زیستی بدنی و در سطح خانواده در محورهای تکنولوژی و فناوری اطلاعات, مدیریتی, فرهنگی و اجتماعی, اقتصادی و در سطح دانش آموزان در محورهای تکنولوژی و فناوری اطلاعات, آموزشی, فرهنگی و اجتماعی, اقتصادی و زیستی بدنی بررسی و برای چالش ها 65 کد باز و برای فرصت ها 41 کد باز دسته بندی شد. نتایج حاصل از پژوهش نشان می دهد با توجه به چالش ها و فرصت های آموزش مجازی که در دوره ابتدایی برای معلمان, اولیا و دانش آموزان به همراه داشته, ضرورت تحول در برنامه ریزی-های آموزش مجازی, آگاهی و آشنایی هر چه بیشتر برنامه ریزان و مدیران آموزش های مجازی با این چالش ها و فرصت ها به عنوان مقدمه ای اساسی جهت پاسخگویی به مشکلات موجود و استقرار یک نظام آموزشی کارآمد را مشخص می سازد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سپندار، محدثه، و صدرزاده، سمیرا. (1399). چالشها و فرصت های فضای مجازی از دیدگاه معلمان در آموزش دانش آموزان دوره ابتدایی. کنفرانس ملی علوم اجتماعی و روان شناسی ایران. SID. https://sid.ir/paper/900854/fa

    Vancouver: کپی

    سپندار محدثه، صدرزاده سمیرا. چالشها و فرصت های فضای مجازی از دیدگاه معلمان در آموزش دانش آموزان دوره ابتدایی. 1399. Available from: https://sid.ir/paper/900854/fa

    IEEE: کپی

    محدثه سپندار، و سمیرا صدرزاده، “چالشها و فرصت های فضای مجازی از دیدگاه معلمان در آموزش دانش آموزان دوره ابتدایی،” presented at the کنفرانس ملی علوم اجتماعی و روان شناسی ایران. 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/900854/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا