مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

385
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

133
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

بررسی میزان عزت نفس در دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان در سال 1398

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 مقدمه: عزت نفس یکی از فاکتورهای مهم در سلامت روان دانشجویان تلقی می شود که می تواند تاثیر مثبتی در افزایش کیفیت زندگی و تحصیل دانشجویان داشته باشد. مطالعه حاضر با هدف بررسی میزان عزت نفس دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان انجام شد. مواد و روش ها: پژوهش حاضر یک مطالعه توصیفی_تحلیلی از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی در مقطع لیسانس بود که 120 نفر از 12 دوره در حال تحصیل در دانشکده و از هر دوره 10 نفر با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. داده ها با استفاده از پرسشنامه 10 سوالی استاندارد روزنبرگ و پرسشنامه اطلاعات دموگرافیک محقق ساخته جمع آوری گردید و با استفاده از روشهای همبستگی, تحلیل واریانس به روش آنوا, مقایسه میانگین ها یا رتبه های آنها به روش t test و mann-whitney با استفاده از نرم افزار spss نسخه 21 تجزیه و تحلیل شدند. یافته ها: میانگین و انحراف معیار نمره عزت نفس دانشجویان 0. 21± 1. 83بود. 88 نفر (73. 3%) از دانشجویان نمره عزت نفس خوب داشتند. بیشترین تعداد دانشجویان دختر(65. 8%), مجرد (91. 7%) و خوابگاهی (60%), بودند. بین میانگین نمره عزت نفس و اطلاعات دموگرافیک رابطه معناداری مشاهده نشد. نتیجه گیری: با توجه به تاثیر عزت نفس بر ویژگی های روانی افراد و ارتباط انکار ناپذیر آن با پیشرفت تحصیلی و موفقیت بالینی دانشجویان, انجام اقدامات و ارائه راهکارهایی برای ارتقاء عزت نفس دانشجویان می تواند موجب پیشرفت تحصیلی و بهبود کیفیت سیستم های آموزشی و بالینی دانشجویان شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ملکی جاماسبی، مهرداد، اعظمی، هیوا، علیپور، کامران، ابراهیمی نشاط، سیده حدیث، قربانی، نرگس، و بیرانوند، فیروزه. (1400). بررسی میزان عزت نفس در دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان در سال 1398. همایش ملی تحقیقات میان رشته ای در مدیریت و علوم پزشکی. SID. https://sid.ir/paper/901019/fa

    Vancouver: کپی

    ملکی جاماسبی مهرداد، اعظمی هیوا، علیپور کامران، ابراهیمی نشاط سیده حدیث، قربانی نرگس، بیرانوند فیروزه. بررسی میزان عزت نفس در دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان در سال 1398. 1400. Available from: https://sid.ir/paper/901019/fa

    IEEE: کپی

    مهرداد ملکی جاماسبی، هیوا اعظمی، کامران علیپور، سیده حدیث ابراهیمی نشاط، نرگس قربانی، و فیروزه بیرانوند، “بررسی میزان عزت نفس در دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان در سال 1398،” presented at the همایش ملی تحقیقات میان رشته ای در مدیریت و علوم پزشکی. 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/901019/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button