Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

886
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

512
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

برندسازی شهری به عنوان محرکی برای احیاء و بازآفرینی شهری

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 طی چند دهه اخیر, برند سازی شهری به یکی از موضوعات مهم اتخاذشده توسط برنامه ریزان شهری به جهت ارتقاء رقابت پذیری شهرها در عرصه شهرهای جهانی تبدیل شده است. شهرها با ملحق شدن به شبکه برندسازی شهری در پی افزایش توان رقابت پذیری اقتصادی خود می باشند و برای دستیابی به این توسعه و ارتقاء اقتصادی به تدوین سیاست ها و استراتژی هایی دست زده اند که درعین حال در پی تجدید حیات خویش می باشند, زیرا اصلی ترین رسالت برندینگ شهری کمک به رشد اقتصادی شهر است. به واقع با بهره گیری از نگرش های نوین بازیابی مکان, بازآفرینی بافت نای تاریخی و مداخلات مکانی-فرهنگی, سیمای شهر را بهبود بخشیده, شهروندان را به سکونت در شهر یا منطقه علاقه مند ساخته و در جذب سرمایه گذار و گردشگر به شهر با ایجاد یک تصویر و برندشهری مختص آن شهر نقش مؤثری ایفا می کند, چراکه درواقع برند شهری هویت ویژه یک شهر و نشان و تخصص شهر را نشان می دهد. با توجه به اینکه برند شهری به عنوان کلیدی در رویارویی با چالش های قرن حاضر مطرح است, و درعین حال به عنوان ابزاری به جهت تحقق بازآفرینی شهری و تأمین امنیت اجتماعی و پایداری اقتصادی شهری هست. در همین راستا, در این پژوهش با روش تحقیق کتابخانه ای و اسنادی و با یافته های مطالعه به ارزیابی اطلاعات به دست آماده پرداخته شده است, مفهوم برند شهری را به طورکلی و اهداف آن موردمطالعه قرارداده و رایج ترین استراتژی ها را بررسی می کند. این مقاله در مورد مفهوم سازگاری برندینگ شهری و بازآفرینی شهری می پردازد و نقش برند را در تصویرسازی شهری و بازآفرینی شهری بررسی می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امینی، شیوا، و انصاری مهیاری، سحر. (1400). برندسازی شهری به عنوان محرکی برای احیاء و بازآفرینی شهری. کنفرانس ملی به سوی شهرسازی و معماری دانش بنیان. SID. https://sid.ir/paper/901341/fa

    Vancouver: کپی

    امینی شیوا، انصاری مهیاری سحر. برندسازی شهری به عنوان محرکی برای احیاء و بازآفرینی شهری. 1400. Available from: https://sid.ir/paper/901341/fa

    IEEE: کپی

    شیوا امینی، و سحر انصاری مهیاری، “برندسازی شهری به عنوان محرکی برای احیاء و بازآفرینی شهری،” presented at the کنفرانس ملی به سوی شهرسازی و معماری دانش بنیان. 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/901341/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

    طرح های مرتبط

    کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا