Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

384
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

109
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

رابطه قابلیت های فناوری اطلاعات سطوح شرکت، قابلیت سیستم مدیریت ارتباط با مشتری و کیفیت سیستم با بهروری سازمانی (مورد مطالعه: ایران خودرو )

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 بهره وری یکی از مفاهیم مهم اقتصادی است که عبارت از به حداکثر رساندن استفاده از منابع و نیروی انسانی و کاهش هزینه های تولید آن گونه که به سود کارکنان, مدیریت و عموم مصرف کنندگان باشد. یکی از عوامل موثر بر رشد بهره وری, سرمایه گذاری در به کارگیری فنّاوری اطلاعات در سازمان ها است. بسیاری از اقتصاددانان فناوری اطلاعات و ارتباطات را به عنوان هسته اصلی تغییرات فنی زمان حاضر می دانند و سعی در کمی کردن اثرات آن دارند. از سویی دیگر مهندسی مجدد به معنی بازاندیشی بنیادین و طراحی مجدد ریشه ای فرایندها به منظور دستیابی به بهبود چشمگیر در معیارهای مهم عملکرد از قبیل هزینه, کیفیت, سرعت و خدمت است. شرکت ها با اینکه سرمایه عظیمی برای توسعه فناوری اطلاعات صرف می کنند اما این روند زمانی اثر بخشی خود را نشان خواهد داد که بطور مستمر ادامه داشته باشد. هدف از این تحقیق در مرحله اول بررسی اثر سرمایه گذاری فنّاوری اطلاعات بر بهره وری در شرکت ماشین سازی ایران خودرو است. در مرحله دوم, ارزیابی وضعیت مهندسی مجدد فرایندهای سازمانی به عنوان یک سرمایه گذاری مکمل در جهت بهبود اثرات فنّاوری اطلاعات انجام گرفته است. نتایج پژوهش حاکی از آن است که نه فقط رابطه مثبت بین به روز رسانی فنّاوری اطلاعات و بهره وری در شرکت ایران خودرو وجود دارد بلکه بازگشت مثبت سرمایه گذاری فنّاوری اطلاعات بیشتر از سرمایه گذاری غیر فنّاوری اطلاعات است که این امر موجب ارتباط کارای مشتری با سازمان خواهد شد. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی – همبستگی می-باشد. جامعه آماری این تحقیق شرکت ایران خودرو می باشد که از طریق فرمول کوکران تعداد نمونه 385 نفر نعیین شد. روش گردآوری اطلاعات از نوع کتابخانه ای و میدانی می باشد که در قسمت میدانی از پرسشنامه استاندارد استفاده شده است. روش تجزیه و تحلیل در این تحقیق با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی(آزمون کلموگروف-اسمیرنف, تی, همبستگی و رگرسیون) در نرم افزار SPSS انجام گرفت. نتایج نشان داد که مدیریت فناوری اطلاعات تاثیر معناداری بر کیفیت بهره وری سیستم و ارتباط با مشتری دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آشوری، آرزو، و خاتمی نو، علیرضا. (1400). رابطه قابلیت های فناوری اطلاعات سطوح شرکت, قابلیت سیستم مدیریت ارتباط با مشتری و کیفیت سیستم با بهروری سازمانی (مورد مطالعه: ایران خودرو ). کنفرانس ملی مدیریت، اقتصاد و علوم اسلامی. SID. https://sid.ir/paper/901373/fa

    Vancouver: کپی

    آشوری آرزو، خاتمی نو علیرضا. رابطه قابلیت های فناوری اطلاعات سطوح شرکت, قابلیت سیستم مدیریت ارتباط با مشتری و کیفیت سیستم با بهروری سازمانی (مورد مطالعه: ایران خودرو ). 1400. Available from: https://sid.ir/paper/901373/fa

    IEEE: کپی

    آرزو آشوری، و علیرضا خاتمی نو، “رابطه قابلیت های فناوری اطلاعات سطوح شرکت, قابلیت سیستم مدیریت ارتباط با مشتری و کیفیت سیستم با بهروری سازمانی (مورد مطالعه: ایران خودرو )،” presented at the کنفرانس ملی مدیریت، اقتصاد و علوم اسلامی. 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/901373/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

    طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا