Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

320
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

86
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

تاثیر سرمایه انسانی بر ابعاد ظرفیت های بازاریابی با در نظر گرفتن نقش میانجی قابلیت سنجش بازار و قابلیت مدیریت برند (موردمطالعه: بیمه ایران در استان چهارمحال و بختیاری)

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر سرمایه انسانی بر ابعاد ظرفیتهای بازاریابی با در نظر گرفتن نقش میانجی قابلیت سنجش بازار و قابلیت مدیریت برند انجام گرفته است. نوع تحقیق کاربردی بوده و از بعد روش همبستگی ۔ پیمایشی می باشد, جامعه آماری تحقیق کلیه کارکنان بیمه ایران در استان چهارمحال و بختیاری است که بر اساس آماری که در سال 1400 از این سازمان گرفته شده تعداد جامعه آماری پژوهش 173 نفر بوده که کلیه افراد سازمان از طریق روش تمام شماری به عنوان حجم نمونه در نظر گرفته شد که بعد از توزیع پرسشنامه تعداد 173 عدد پرسشنامه به صورت صحیح تکمیل و بازگشت شد. برای تحلیل داده های جمع آوری شده, جهت پایایی از روش ضریب آلفای کرونباخ استفاده شده است که مقادیر این آمار برای همه از 8/0 بیشتر است و در نتیجه پرسشنامه دارای پایایی موردنظر می باشد. تجزیه وتحلیل فرضیه ها از روش معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار SPSS و 8 Lisrel انجام پذیرفت که یافته های تحقیق نشان میدهد سرمایه انسانی بر ابعاد ظرفیت های بازاریابی با در نظر گرفتن نقش میانجی قابلیت سنجش بازار و قابلیت مدیریت برند به میزان 64 درصد اثر مثبت دارد بدین ترتیب به بیمه ایران پیشنهاد میشود سرمایه انسانی را به عنوان منبعی استراتژیک در جهت دستیابی به ایجاد مزیت رقابتی و عملکرد برتر در بازاریابی تقویت و توسعه بخشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مالکی، یاسر، و دشت لعلی، زهرا. (1400). تاثیر سرمایه انسانی بر ابعاد ظرفیت های بازاریابی با در نظر گرفتن نقش میانجی قابلیت سنجش بازار و قابلیت مدیریت برند (موردمطالعه: بیمه ایران در استان چهارمحال و بختیاری). کنفرانس ملی مدیریت، اقتصاد و علوم اسلامی. SID. https://sid.ir/paper/901376/fa

    Vancouver: کپی

    مالکی یاسر، دشت لعلی زهرا. تاثیر سرمایه انسانی بر ابعاد ظرفیت های بازاریابی با در نظر گرفتن نقش میانجی قابلیت سنجش بازار و قابلیت مدیریت برند (موردمطالعه: بیمه ایران در استان چهارمحال و بختیاری). 1400. Available from: https://sid.ir/paper/901376/fa

    IEEE: کپی

    یاسر مالکی، و زهرا دشت لعلی، “تاثیر سرمایه انسانی بر ابعاد ظرفیت های بازاریابی با در نظر گرفتن نقش میانجی قابلیت سنجش بازار و قابلیت مدیریت برند (موردمطالعه: بیمه ایران در استان چهارمحال و بختیاری)،” presented at the کنفرانس ملی مدیریت، اقتصاد و علوم اسلامی. 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/901376/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

    طرح های مرتبط

    کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا