مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

229
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

51
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

ارائه مدلی جهت بررسی تاثیر تمرکز زمانی بر ترجیح، تمایل به پرداخت و وفاداری مشتریان با در نظر گرفتن نقش میانجی گری خودسازگاری (مطالعه موردی: مشتریان محصولات اپل در کشور ایران)

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 در بازار رقابتی امروز, سازمان ها به حفظ مشتریان خود طبق برنامه های وفاداری تمایل دارند. هدف نهایی آنها موفقیت در به دست آوردن و حفظ نیت خرید مجدد مشتریان است. علاوه بر این, مشاهده شده که مشتریان وفادار کمتر علاقه به تغییر شرکت خود دارند, به دلیل هزینه ای که این امر در پی دارد و همچنین اینگونه مشتریان از طریق بازاریابی شفاهی شرکت را به سایر مشتریان پیشنهاد می کنند. در تحقیق حاضر, سعی بر آن بوده است که با مطالعه در زمینه عوامل مؤثر بر وفاداری مشتریان و تمایل به خرید, موارد مهم و مشترک, استخراج شده و مورد آزمون واقع گردند تا در نتیجه بتوان عوامل اصلی ایجاد وفاداری و تمایل به پرداخت برای برند اپل را استخراج کرده و بتوان آن را به عنوان راهنمایی جهت اقدامات شرکتهای فعال در این زمینه به کار برد. ارائه مدلی جهت بررسی تاثیر تمرکز زمانی بر ترجیح, تمایل به پرداخت و وفاداری مشتریان با در نظر گرفتن نقش میانجیگری خودسازگاری مشتریان برند اپل در کشور ایران بوده است. روش این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از حیث گردآوری دادهها پیمایشی است. ابزار گردآوری داده ها در این پژوهش پرسشنامه بوده است. بدین منظور تعداد 325 پرسشنامه میان مشتریان محصولات اپل کشور ایران توزیع شد که از این میان تعداد 284 عدد بازگشت داده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از رویکرد مدل سازی معادلات ساختاری و نرم افزار SMART PLS استفاده شد. نتایج حاصل از این تحقیق نشان داد که تمرکز زمانی بر گذشته و آینده بر خودسازگاری واقعی و ایدهآل تأثیر مثبت و معناداری دارد. همچنین نتایج حاصل از این تحقیق نشان داد که خودسازگاری ایدهآل و واقعی بر وفاداری مشتریان و ترجیح مشتری تأثیر مثبت و معناداری دارد. به علاوه, نتایج حاکی از این بود که وفاداری مشتریان و ترجیح مشتری بر تمایل به پرداخت تأثیر مثبت و معناداری دارد. در این پژوهش فرضیه های تمرکز زمانی بر خودسازگاری ایدهآل و خودسازگاری واقعی و خودسازگاری ایده آل بر تمایل به پرداخت مورد تأیید قرار نگرفت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ایمانی ترکمانی، افشین، طلایی، حمیدرضا، و وکیلی، مرضیه. (1400). ارائه مدلی جهت بررسی تاثیر تمرکز زمانی بر ترجیح, تمایل به پرداخت و وفاداری مشتریان با در نظر گرفتن نقش میانجی گری خودسازگاری (مطالعه موردی: مشتریان محصولات اپل در کشور ایران). کنفرانس بین المللی مدیریت، گردشگری و تکنولوژی. SID. https://sid.ir/paper/901404/fa

    Vancouver: کپی

    ایمانی ترکمانی افشین، طلایی حمیدرضا، وکیلی مرضیه. ارائه مدلی جهت بررسی تاثیر تمرکز زمانی بر ترجیح, تمایل به پرداخت و وفاداری مشتریان با در نظر گرفتن نقش میانجی گری خودسازگاری (مطالعه موردی: مشتریان محصولات اپل در کشور ایران). 1400. Available from: https://sid.ir/paper/901404/fa

    IEEE: کپی

    افشین ایمانی ترکمانی، حمیدرضا طلایی، و مرضیه وکیلی، “ارائه مدلی جهت بررسی تاثیر تمرکز زمانی بر ترجیح, تمایل به پرداخت و وفاداری مشتریان با در نظر گرفتن نقش میانجی گری خودسازگاری (مطالعه موردی: مشتریان محصولات اپل در کشور ایران)،” presented at the کنفرانس بین المللی مدیریت، گردشگری و تکنولوژی. 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/901404/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

    طرح های مرتبط

    کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button