Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله همایش

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

417
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

74
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

بررسی تاثیر جهت گیری بازار و کارآفرینی به عنوان نقش میانجی بر رابطه بین درجه بین المللی سازی با عملکرد نوآوری

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 جهانی سازی و تغییرات مرتبط با آن سبب شده تا سازمان ها در تمامی اندازه ها به فکر توسعه عملیات های خود, فراتر از بازارهای ملی باشند. حتی سازمان ها در بسیاری از کشورهای در حال توسعه نیز شروع به فعالیت در بازارهای بین المللی و افزایش حضور در بازارهای کشورهای توسعه یافته نموده اند. در این پژوهش به بررسی تاثیر جهت گیری بازار و کارآفرینی به عنوان نقش میانجی بر رابطه بین درجه بین المللی سازی با عملکرد نوآوری پرداخته شد. جامعه آماری این تحقیق کارکنان وبسایت دیجی کالا می باشد. روش تحقیق از حیث هدف, تحقیقی کاربردی می باشد و از حیث ماهیت این تحقیق از نوع توصیفی-پیمایشی می باشد. برای اجرای تحقیق از پرسشنامه استفاده می کنیم و به منظور بررسی و آزمون متغیرهای موثر در موضوع تحقیق از پرسشنامه های استاندارد جورج و همکاران (2005), نارور و همکاران (1990), هاگس و همکاران (2012) و هو و همکاران (2017) برای اندازه گیری متغیرهای تحقیق استفاده شد. ضریب پایایی پرسشنامه ها با روش آلفای کرونباخ برای تمامی پرسشنامه ها بیشتر از 7/0 به دست آمده که نشان از پایایی مناسب است و روایی پرسشنامه ها به روش روایی سازه ها (تحلیل عاملی تاییدی) تایید شده است تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار pls می باشد. نتایج پژوهش نشان داد, بین درجه بین المللی شدن بر عملکرد نوآوری تاثیر مستقیم و بین درجه بین المللی شدن بر جهت گیری بازار, درجه بین المللی شدن بر کارآفرینی, جهت گیری بازار بر عملکرد نوآوری, کارآفرینی بر عملکرد نوآوری تاثیر مثبت وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    گنجی زاده مرادلو، حامد، مالکی، مجتبی، امامی جاوید، سیداحمد، و نوروز ی نیک، نازنین زهرا. (1400). بررسی تاثیر جهت گیری بازار و کارآفرینی به عنوان نقش میانجی بر رابطه بین درجه بین المللی سازی با عملکرد نوآوری. کنفرانس بین المللی مدیریت و صنعت. SID. https://sid.ir/paper/901679/fa

    Vancouver: کپی

    گنجی زاده مرادلو حامد، مالکی مجتبی، امامی جاوید سیداحمد، نوروز ی نیک نازنین زهرا. بررسی تاثیر جهت گیری بازار و کارآفرینی به عنوان نقش میانجی بر رابطه بین درجه بین المللی سازی با عملکرد نوآوری. 1400. Available from: https://sid.ir/paper/901679/fa

    IEEE: کپی

    حامد گنجی زاده مرادلو، مجتبی مالکی، سیداحمد امامی جاوید، و نازنین زهرا نوروز ی نیک، “بررسی تاثیر جهت گیری بازار و کارآفرینی به عنوان نقش میانجی بر رابطه بین درجه بین المللی سازی با عملکرد نوآوری،” presented at the کنفرانس بین المللی مدیریت و صنعت. 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/901679/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

    طرح های مرتبط

    کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا