مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

249
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

95
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

پیش بینی فرسودگی تحصیلی بر اساس نشاط ذهنی، انعطاف پذیری روان شناختی و خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان در دوره ی آموزش مجازی

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر پیش بینی فرسودگی تحصیلی بر اساس نشاط ذهنی, انعطاف پذیری روان شناختی و خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان در دوره ی آموزش مجازی بود. روش پژوهش توصیفی همبستگی بود. جامعه ی آماری پژوهش دانش آموزان دختر مقطع متوسطه ی دوم منطقه ی جرقویه ی سفلی در سال تحصیلی 1400-1399 بودند که تعداد آن ها بر اساس آمار ارائه شده از سوی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان 700 نفر بود و با استفاده از فرمول کوکران, حجم نمونه متناسب با جامعه 248 نفر مشخص شد؛ در ادامه با استفاده از شیوه ی نمونه گیری در دسترس, لینک پرسشنامه های پژوهش برای نمونه ی آماری ارسال شد. جهت گرد آوری داده های پژوهش از پرسشنامه ی فرسودگی تحصیلی دانش آموزان شوفلی و همکاران (2000), مقیاس نشاط ذهنی ریان و فردریک (1997), پرسشنامه ی انعطاف پذیری روان شناختی دنیس و وندروال ( 2010 ) و پرسشنامه ی خودکارآمدی تحصیلی جینکز و مورگان (1999) استفاده شد. داده ها با استفاده از روش های آماری ضریب همبستگی و تحلیل رگرسیون و با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه ی 23 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج تجزیه و تحلیل فرضیه های پژوهش نشان داد فرسودگی تحصیلی بر اساس نشاط ذهنی, انعطاف پذیری روان شناختی و خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان در دوره ی آموزش مجازی قابل پیش بینی است (P<0/05).

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عرب جعفری، مریم سادات، ایروانی، راضیه، و فهامی، ریحانه. (1400). پیش بینی فرسودگی تحصیلی بر اساس نشاط ذهنی, انعطاف پذیری روان شناختی و خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان در دوره ی آموزش مجازی. کنفرانس بین المللی روانشناسی، علوم تربیتی و سبک زندگی. SID. https://sid.ir/paper/901830/fa

    Vancouver: کپی

    عرب جعفری مریم سادات، ایروانی راضیه، فهامی ریحانه. پیش بینی فرسودگی تحصیلی بر اساس نشاط ذهنی, انعطاف پذیری روان شناختی و خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان در دوره ی آموزش مجازی. 1400. Available from: https://sid.ir/paper/901830/fa

    IEEE: کپی

    مریم سادات عرب جعفری، راضیه ایروانی، و ریحانه فهامی، “پیش بینی فرسودگی تحصیلی بر اساس نشاط ذهنی, انعطاف پذیری روان شناختی و خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان در دوره ی آموزش مجازی،” presented at the کنفرانس بین المللی روانشناسی، علوم تربیتی و سبک زندگی. 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/901830/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

    طرح های مرتبط

    کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button