Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

453
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

233
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

تاملی بر حافظه فعال دیداری و شنیداری در شرایط استرس زا در محیط های آموزشی

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر تاملی بر حافظه فعال دیداری و شنیداری در شرایط استرس زا در محیط های آموزشی می باشد. پژوهش بر حسب هدف از نوع کتابخانه ای است, جامعه آماری پژوهش طیف دانش آموزان و دانشجویان می باشد. در این پژوهش, ابتدا حوزه های حافظه فعال دیداری و شنیداری و انواع آنها را از نظر صاحبنظران پیشرو در این زمینه مورد بررسی قرار خواهیم داد و در ادامه بعد از شفاف سازی متغیر استرس به پژوهش هایی که در زمینه ارتباط حافظه در شرایط استراس زا را مشخص خواهیم کرد و در آخر با جمع بندی آن به بیان این نکته می پردازیم که چرا شناخت شناسی این ارتباط می تواند در حوزه آموزشی و تربیتی می تواند مهم و کلیدی باشد پرداخته می شود و در انحنای آن به بررسی ماهیت و اینکه چقدر آگاهی در این زمینه می تواند در جهت ارتقا سیستم آموزشی موثر باشد بحث خواهد شد. به طور کلی می توان گفت که تمامی صاحبنظران روان شناسی و پژوهشی متفق القول به طور شهودی با این توضیح که استرس بر حافظه تاثیرگذار است موافق اند. با این حال, زمانی که در مورد جهت این اثر سؤال شود, نظرات متفاوتی ممکن است وجود داشته باشد. لذا پژوهش ها نشان می دهد که استرس باعث اختلال در حافظه می شود. یا حالت های متفاوت در شرایط متفاوت شاید فرد را به این نتیجه رهنمون کند که استرس حافظه ما را تقویت می کند. همچنین شواهد بسیار محکمی وجود دارد که استرس و افزایش سطوح گلوکوکورتیکوئید می تواند اثرات پیچیده ای بر عملکرد حافظه (هم نتایج منفی و هم مثبت) داشته باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کاپله، شیما، و میرمحرابی، اصغر. (1400). تاملی بر حافظه فعال دیداری و شنیداری در شرایط استرس زا در محیط های آموزشی. کنفرانس بین المللی پژوهش های مدیریت و علوم انسانی در ایران. SID. https://sid.ir/paper/901963/fa

    Vancouver: کپی

    کاپله شیما، میرمحرابی اصغر. تاملی بر حافظه فعال دیداری و شنیداری در شرایط استرس زا در محیط های آموزشی. 1400. Available from: https://sid.ir/paper/901963/fa

    IEEE: کپی

    شیما کاپله، و اصغر میرمحرابی، “تاملی بر حافظه فعال دیداری و شنیداری در شرایط استرس زا در محیط های آموزشی،” presented at the کنفرانس بین المللی پژوهش های مدیریت و علوم انسانی در ایران. 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/901963/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

    طرح های مرتبط

    کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا