مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,247
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

836
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

ضرورت راهنمایی و مشاوره در کلاس های چندپایه

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 اهمیت امر راهنمایی و مشاوره در جریان تعلیم و تربیت به خصوص در دوره ی ابتدایی که شخصیت کودکان در حال شکل گیری و رفتارهای اجتماعی در حال نهادینه شدن هستند, روشن است و این موضوع در کلاس های درس چندپایه با دانش آموزان با جنسیت و سن متفاوت که دارای شرایط, مسائل و محیط های اجتماعی و فرهنگی پیرامونی خاصی هستند از اهمیت مضاعفی برخوردار است؛ لذا در این مقاله, به بررسی ضرورت, اهمیت و راهبردهای راهنمایی و مشاوره در این گونه کلاس ها پرداخته شد. این مقاله از طریق بررسی متون نظری مربوط به موضوع و نظرخواهی از صاحب نظران امر تعلیم و تربیت و مشاوران, تدوین گردیده است. نتیجه این که: در این گونه کلاس ها که معلم عهده دار همه ی فعالیت های آموزشی و پرورشی است؛ در راستای راهنمایی و مشاوره ی دانش آموزان در شرایط خاص, می تواند با رفتار و منش خود به عنوان یک الگوی مطلوب برای دانش آموزان و نقش تسهیل کننده را در نهادینه سازی مهارت های صحیح زندگی به عهده بگیرد. معلم میتواند بطور موثر در تغییر یا شکل دهی رفتار مطلوب, پیشگیری از رفتارهای نامطلوب, حفظ بهداشت روانی, افزایش انگیزه و تقویت خودباوری دانش آموزان ایفای نقش کند؛ همچنین می تواند از طریق راهبردها و روش های تدریس, ارزشیابی, برگزاری دوره های آموزش خانواده و ارتباط مستمر با والدین, ایجاد فضای فیزیکی و اجتماعی مطلوب در کلاس, کمک افراد متخصص, فعالیت های مکمل و فوق برنامه, ارائه ی بسته های آموزشی, مشارکت دانش آموزان در فعالیت های کلاس, مواد و رسانه های آموزشی و. . . به امر راهنمایی دانش آموزان به طور مستقیم یا غیرمستقیم, مبادرت ورزد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسینی، سیدرامین، و رستمی، مرضیه. (1401). ضرورت راهنمایی و مشاوره در کلاس های چندپایه. کنفرانس ملی پژوهش های سازمان و مدیریت. SID. https://sid.ir/paper/902079/fa

    Vancouver: کپی

    حسینی سیدرامین، رستمی مرضیه. ضرورت راهنمایی و مشاوره در کلاس های چندپایه. 1401. Available from: https://sid.ir/paper/902079/fa

    IEEE: کپی

    سیدرامین حسینی، و مرضیه رستمی، “ضرورت راهنمایی و مشاوره در کلاس های چندپایه،” presented at the کنفرانس ملی پژوهش های سازمان و مدیریت. 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/902079/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

    طرح های مرتبط

    کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button