مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,248
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

514
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نگرش دانشجویان نسبت به امر تحقیق در دانشگاه علوم پزشکی ایلام، 1380

صفحات

 صفحه شروع 39 | صفحه پایان 44

کلیدواژه

چکیده

 مقدمه: گسترش روزافزون علوم و تکنولوژی درکلیه زمینه های زندگی انسان از یک سو و نیازهای حیاتی فرد و جامعه امروزی برای بهتر زیستن و نیل به خودکفایی از سوی دیگر ضرورت پژوهش و تحقیق را اجتناب ناپذیر می نماید, لذا این پژوهش به منظور بررسی نگرش دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایلام به امر تحقیق صورت گرفت. مواد و روشها: این مطالعه بصورت توصیفی مقطعی در سال 1380 انجام گرفت. 199 نفر از دانشجویان دوره روزانه و شبانه به عنوان نمونه مورد مطالعه به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته بود. به منظور بررسی روائی پرسشنامه پس از مطالعه جهت نظرخواهی به تعدادی از اعضای هیات علمی در دانشگاه علوم پزشکی ایلام ارایه گردید . پایایی نیز از طریق دو نیم کردن و با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ 86% بدست آمد. به منظور تحلیل یافته های, از آزمون کای دو, تحلیل واریانس, انحراف معیار و میانگین استفاده شد.یافته های پژوهش: در بررسی توصیفی گزاره ها بیشتر دانشجویان (3/59 درصد) در کارگاه روش تحقیق شرکت نداشتند. در محور نگرش به موانع اجرایی, تواناییهای علمی و شخصی, تاثیر برنامه آموزش در پژوهش, فعالیت جمعی پژوهش و جایگاه محقق در جامعه؛ گرایش اکثریت پاسخها به سمت متوسط و نگرش دانشجویان در مورد منابع و امکانات کتابخانه ضعیف بود. بین متغیر جنسیت و نگرش به موانع اجرایی, فعالیت جمعی پژوهش و پایگاه محقق در جامعه رابطه معنی دار وجــود داشت (P<0.05). همچنین در بررسی رابطه بین متغیر رشته تحصیلی و نگرش به موانع اجرایی, تواناییهای علمی, تاثیر برنامه ریزی آموزش در پژوهش, منابع و امکانات کتابخانه و جایگاه محقق در جامعه, ارتباط معنی دار وجود داشت (P<0.05).نتیجه گیری نهایی: با توجه به نتایج حاصل از پژوهش مسوولین می بایستی با برنامه ریزی دقیق و صحیح پلی مطمئن و پرجاذبه ای میان کلاس درس و دستگاه اجرایی برقرار نماید و محیطهای یادگیری را مهیا ساخته و با نظارت دقیق, دانشجویان را به سمت پژوهش سوق دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    علایی، مرضیه، و اعظمی، عظیم. (1383). بررسی نگرش دانشجویان نسبت به امر تحقیق در دانشگاه علوم پزشکی ایلام, 1380. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، 12(42-43)، 39-44. SID. https://sid.ir/paper/90435/fa

    Vancouver: کپی

    علایی مرضیه، اعظمی عظیم. بررسی نگرش دانشجویان نسبت به امر تحقیق در دانشگاه علوم پزشکی ایلام, 1380. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام[Internet]. 1383؛12(42-43):39-44. Available from: https://sid.ir/paper/90435/fa

    IEEE: کپی

    مرضیه علایی، و عظیم اعظمی، “بررسی نگرش دانشجویان نسبت به امر تحقیق در دانشگاه علوم پزشکی ایلام, 1380،” مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، vol. 12، no. 42-43، pp. 39–44، 1383، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/90435/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button