مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,120
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

840
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش مهارت مدیریت خشم بر پرخاشگری دانش آموزان پسر سال سوم متوسطه شهر ایلام

صفحات

 صفحه شروع 113 | صفحه پایان 121

چکیده

 مقدمه هدف از این پژوهش بررسی اثربخشی آموزش مهارت های مدیریت خشم بر کاهش پرخاشگری دانش آموزان پسر سال سوم متوسطه شهر ایلام می باشد. مواد و روش ها این پژوهش از نوع نیمه آزمایشی, با طرح گروه کنترل نابرابر می باشد, جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانش آموزان پسر سال سوم مقطع متوسطه شهر ایلام می باشد. در این پژوهش به منظور بررسی میزان پرخاشگری آزمودنی ها از پرسش نامه پرخاشگری اهواز استفاده شد. تعداد 40 نفر از دانش آموزان با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ایچند مرحله ای انتخاب شدند, جهت انتصاب افراد در گروه ها 30 نفر از دانش آموزانی با نمره پرخاشگری بالا انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایشی و کنترل جایگزین شدند. سپس گروه آزمایش به مدت 10 جلسه 90 دقیقه ای در دوره آموزش مدیریت خشم که به شیوه شناختی رفتاری برگزار شد, شرکت نموده اما گروه کنترل آموزشی دریافت نکردند. یافته های پژوهش: یافته های حاصل از پژوهش نشان دادند که آموزش مهارت مدیریت خشم بر کاهش پرخاشگری موثر است. بدین صورت که بین گروه آزمایش و کنترل در پس آزمون متغیر پرخاشگری با کنترل پیش آزمون در سطح P<0. 0001 تفاوت معناداری وجود دارد. بحث و نتیجه گیری یافته های حاصل از پژوهش نشان داد که آموزش مدیریت خشم در افزایش کنترل خشم و بهبود اسنادهای دانش آموزان موثر است و دانش آموزان می توانند اصول نظریه رفتاری عقلانی و عاطفی را از طریق این نوع برنامه بیاموزند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بهامین، قباد، ضرغام حاجبی، مجید، و محبی، میثم. (1397). اثربخشی آموزش مهارت مدیریت خشم بر پرخاشگری دانش آموزان پسر سال سوم متوسطه شهر ایلام. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، 26(1 )، 113-121. SID. https://sid.ir/paper/90448/fa

    Vancouver: کپی

    بهامین قباد، ضرغام حاجبی مجید، محبی میثم. اثربخشی آموزش مهارت مدیریت خشم بر پرخاشگری دانش آموزان پسر سال سوم متوسطه شهر ایلام. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام[Internet]. 1397؛26(1 ):113-121. Available from: https://sid.ir/paper/90448/fa

    IEEE: کپی

    قباد بهامین، مجید ضرغام حاجبی، و میثم محبی، “اثربخشی آموزش مهارت مدیریت خشم بر پرخاشگری دانش آموزان پسر سال سوم متوسطه شهر ایلام،” مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، vol. 26، no. 1 ، pp. 113–121، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/90448/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا