مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,229
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

827
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان شیوع اختلالات رفتاری در دانش آموزان دختر و پسر دبستانی شهر ایلام در سال تحصیلی 85-84

صفحات

 صفحه شروع 26 | صفحه پایان 33

چکیده

 مقدمه: این تحقیق به منظور بررسی میزان شیوع اختلالات رفتاری در دانش آموزان دختر و پســـر مدارس شهر ایلام انجام گرفته است.مواد و روش ها: این مطالعه به روش توصیفی - مقطعی و علی - مقایسه ای (پس رویدادی) صورت گرفته است. جامعه آماری این مطالعه, شامل کلیه دانش آموزان دختر و پسر مقطع ابتدایی شهر ایلام (شامل 15283 نفر 7425 دختر و 7858 نفر پسر) در سال تحصیلی 85-84 بوده که از طریق روش غربالگری نمونه ای به حجم 840 نفر از آن مورد بررسی قرار گرفته اند. ابزار این پژوهش پرسشنامه راتر, فرم ویژه معلمان بوده که یافته های آن از طریق آمار توصیفی و استنباطی (آزمون X2 و ضریب همبستگی) تجزیه و تحلیل گردیده است.یافته های پژوهش: یافته های تحقیق نشان داد که میزان کلی شیوع اختلالات رفتاری در دانش آموزان دوره ابتدایی شهر ایلام 5.5 درصد است که از این میزان 2.42 درصد مربوط به دختران و 3.08 درصد نیز به پسران اختصاص داشته است. نتایج همچنین نشان داد که بیشترین میزان شیوع اختلالات مربوط به اختلال کمبود توجه و بیش فعالی و کمترین میزان آن مربوط به اختلال رفتارهای ناسازگارانه می باشد.بحث و نتیجه گیری: از یافته های تحقیق نتیجه گرفته می شود که بین متغیرهای جنس, سن, پایه تحصیلی, میزان تحصیلات والدین و اختلالات رفتاری دانش آموزان رابطه معنی داری وجود دارد. همچنین, ضرایب همبستگی محاسبه شده برای ابعاد چهارگانه اختلالات رفتاری (0.04- , در سطح 0.01 ) نشان داد که اختلالات رفتاری موجب کاهش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان می شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    غیاثی، نسرین، نظرپور، فریبا، بختی، فریبا، پورنجف، عبدالحسین، و شیرینی، خسرو. (1387). بررسی میزان شیوع اختلالات رفتاری در دانش آموزان دختر و پسر دبستانی شهر ایلام در سال تحصیلی 85-84. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، 16(1)، 26-33. SID. https://sid.ir/paper/90511/fa

    Vancouver: کپی

    غیاثی نسرین، نظرپور فریبا، بختی فریبا، پورنجف عبدالحسین، شیرینی خسرو. بررسی میزان شیوع اختلالات رفتاری در دانش آموزان دختر و پسر دبستانی شهر ایلام در سال تحصیلی 85-84. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام[Internet]. 1387؛16(1):26-33. Available from: https://sid.ir/paper/90511/fa

    IEEE: کپی

    نسرین غیاثی، فریبا نظرپور، فریبا بختی، عبدالحسین پورنجف، و خسرو شیرینی، “بررسی میزان شیوع اختلالات رفتاری در دانش آموزان دختر و پسر دبستانی شهر ایلام در سال تحصیلی 85-84،” مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، vol. 16، no. 1، pp. 26–33، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/90511/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button