مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,655
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,529
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

برنامه درسی تکلیف محور، رویکردی نوین برای تقویت فارسی آموزی

صفحات

 صفحه شروع 161 | صفحه پایان 180

چکیده

 انتخاب مواد درسی مناسب که برمبنای اصول آموزشی تهیه و تدوین شده باشد, از مهم ترین نکات در آموزش زبان است. این نکته بیش از آنکه مربوط به روش تدریس باشد, اهمیت برنامه درسی را نمایان می سازد. اگرچه توجه مدرسان زبان عمدتا متوجه روش تدریس است, اما باید توجه داشت که طرح درس و برنامه درسی همسنگ روش تدریس اهمیت دارد (اگر نگوییم مهم تر از روش تدریس است). پیشینه مطالعات مربوط به آموزش زبان حاکی از آن است که این برنامه ها در یک سیر تکوینی قرار داشته و طی چند دهه اخیر از حالت صرف دستوری یا معنائی خارج شده و تعاملی تر شده اند. از میان برنامه های درسی مختلف, برنامه درسی تکلیف محور به عنوان رویکردی جدید که فضایی برای کاربرد واقعی زبان توسط زبان آموزان فراهم می کند, اخیرا جایگاهی قابل ملاحظه در میان دیگر رویکرد ها و برنامه های درسی یافته است. بارزترین ویژگی این رویکرد توجه هم زمان به دستور و معناست که بر این ایده استوار شده است که زبان «نه به هدف برقراری ارتباط» بلکه «از طریق برقراری ارتباط» یادگرفته می شود. به بیانی دیگر, در این رویکرد, یادگیری زبان برای این نیست که زبان آموز بعدا بتواند کاری انجام دهد یا چیزی بگوید, بلکه همه آن کارها را باید هم زمان با یادگیری زبان انجام دهد و بگوید. با توجه به اهمیت تهیه و تدوین مواد آموزشی مناسب برای تقویت مهارت های زبانی, به ویژه مهارت خواندن, بر مبنای رویکرد آموزشی تکلیف محور زبان, هدف این پژوهش, بررسی جوانب مختلف این رویکرد و معرفی آن به عنوان روش نوین آموزشی برای تقویت درک مطلب فارسی آموزان است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صحرایی، رضامراد، و میدانی، فاطمه. (1390). برنامه درسی تکلیف محور, رویکردی نوین برای تقویت فارسی آموزی. متن پژوهی ادبی (زبان و ادب پارسی)، 15(47)، 161-180. SID. https://sid.ir/paper/90987/fa

    Vancouver: کپی

    صحرایی رضامراد، میدانی فاطمه. برنامه درسی تکلیف محور, رویکردی نوین برای تقویت فارسی آموزی. متن پژوهی ادبی (زبان و ادب پارسی)[Internet]. 1390؛15(47):161-180. Available from: https://sid.ir/paper/90987/fa

    IEEE: کپی

    رضامراد صحرایی، و فاطمه میدانی، “برنامه درسی تکلیف محور, رویکردی نوین برای تقویت فارسی آموزی،” متن پژوهی ادبی (زبان و ادب پارسی)، vol. 15، no. 47، pp. 161–180، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/90987/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button