مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,709
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,491
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کیفیت محصول مقاصد گردشگری، رضایت گردشگر و آینده گردشگر (مطالعه موردی، پارک ائل گلی تبریز)

صفحات

 صفحه شروع 97 | صفحه پایان 119

چکیده

 به علت تغییرات سریع در تکنولوژی و تغییر از یک محیط محلی به یک محیط جهانی, شهرها مجبور به رقابت با یکدیگر به منظور این که یک مقصد گردشگری جذاب باشند, هستند. امروزه رضایت گردشگر از کیفیت محصول گردشگری یک مقصد عاملی تعیین کننده برای موفقیت در دنیا رقابتی صنعت گردشگری است, چرا که آن بر مصرف کالاها و خدمات در تعطیلات, شهرت, اعتماد و رفتار آینده (ارائه نقل قول مثبت از مقصد, بازدید دوباره و پیشنهاد مقصد به دیگران) موثر است. در این راستا, هدف پژوهش حاضر ارزیابی رضایت گردشگران از کیفیت محصول گردشگری و رفتارهای آینده گردشگر در ائل گلی تبریز است. پژوهش حاضر بر پایه روش توصیفی- تحلیلی و همبستگی است. جامعه آماری پژوهش گردشگران داخلی در پارک ائل گلی تبریز بوده اند که تعداد 200 گردشگر به عنوان اعضای نمونه انتخاب شدند. علاوه بر این, توزیع پرسشنامه ها بین آن ها به روش نمونه گیری در دسترس بوده است. باید افزود, به منظور تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS نسخه 22 استفاده شده است. نتایج پژوهش بیانگر آن است؛ (1) مطابق با دو آزمون یومن- ویتنی وتی نمونه های مستقل تفاوت محسوسی بین گردشگران درباره جذابیت, علاقه به تفریح و احساس امنیت تجربه شده از ائل گلی مشاهده نمی شود, (2) مطابق با آزمون تی تک نمونه ای, گردشگران از تسهیلات, دسترسی, جاذبه, هزینه های صرف شده و تصویر استنباط شده از ائل گلی رضایت کامل دارند و (3) تحلیل رگرسیون خطی ساده بیانگر تاثیر معنی دار و مثبت رضایت گردشگر بر ارائه نقل و قول های مثبت از مقصد, پیشنهاد مقصد به دیگران و تصمیم به بازدید دوباره از مقصد است. در پایان تحقیقات آینده ارتباط بین تصویر از مقصد, ویژگی های دموگرافیکی- اجتماعی, مدت اقامت, ملیت, نژاد, خلاقیت و فناوری ارتباطات و اطلاعات با تمایلات رفتاری آینده گردشگران را در این مقصد باید مورد مطالعه قرار دهند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

کرمی، فریبا، و زینلی، بهرام. (1394). کیفیت محصول مقاصد گردشگری, رضایت گردشگر و آینده گردشگر (مطالعه موردی, پارک ائل گلی تبریز). فضای جغرافیایی، 15(51)، 97-119. SID. https://sid.ir/paper/91340/fa

Vancouver: کپی

کرمی فریبا، زینلی بهرام. کیفیت محصول مقاصد گردشگری, رضایت گردشگر و آینده گردشگر (مطالعه موردی, پارک ائل گلی تبریز). فضای جغرافیایی[Internet]. 1394؛15(51):97-119. Available from: https://sid.ir/paper/91340/fa

IEEE: کپی

فریبا کرمی، و بهرام زینلی، “کیفیت محصول مقاصد گردشگری, رضایت گردشگر و آینده گردشگر (مطالعه موردی, پارک ائل گلی تبریز)،” فضای جغرافیایی، vol. 15، no. 51، pp. 97–119، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/91340/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button