مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,839
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

3,654
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نقش معماری در طراحی فضاهای شهری، نمونه موردی: فضاهای آموزشی مدرن

صفحات

 صفحه شروع 107 | صفحه پایان 139

چکیده

 پیش از ظهور سیستم های نوین آموزشی, آموزش معماری در قالب مدرسه و دانشگاه به شیوه سنتی انجام می گرفت, آموزشی هدف دار بود و مهارتی به شاگرد آموزش داده نمی شد مگر آنکه راه به کار گرفتن آن نیز نشان داده می شد. این آموزش از طریق نظری و عملی, توامان و در محل خلق اثر صورت می گرفت. در آموزش معماری به شیوه مدرن, به تدریج از اهمیت آموزش به شیوه عملی کاسته شده و جای آن را تئوری هایی بدون درک شیوه استفاده از آنها پر کرده است. هم اکنون کارگاه معماری, جولانگاه اندیشه هایی است که به شاگردان تحمیل می شود, بدون آنکه امکان آزمون درستی یا نادرستی نظریات فراهم باشد. در این مقاله, ابتدا با روش تحلیلی- استدلال منطقی و ابزار گردآوری داده مشتمل بر: بررسی اسناد و مطالعات کتابخانه ای به بررسی نحوه آموزش و فضای آموزشی هنر معماری در روند توسعه این شاخه ارزشمند از هنر پرداخته شده است. سپس با انجام مطالعات میدانی و به کمک مشاهده و مصاحبه با صاحب نظران, نوع نگرش به هنر معماری و آموزش آن در دوره جدید مورد مطالعه قرار گرفته است. در مرحله بعد با توجه به عوامل کارآمد و ناکارآمدی های موجود در فضای آموزش مدرن و نیازها و امکانات آموزشی, به بررسی چگونگی فضای مدرسه در معماری معاصر پرداخته شده است. نهایتا با ارائه الگوهایی ازمقتضیات یک مدرسه معماری کارآمد, طراحی مدرسه معماری در بستر مشخص شده صورت پذیرفته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    انتصاری، نیما، تیموری، سیاوش، و قاسمی سیچانی، مریم. (1394). بررسی نقش معماری در طراحی فضاهای شهری, نمونه موردی: فضاهای آموزشی مدرن. مدیریت شهری، 14(40)، 107-139. SID. https://sid.ir/paper/92161/fa

    Vancouver: کپی

    انتصاری نیما، تیموری سیاوش، قاسمی سیچانی مریم. بررسی نقش معماری در طراحی فضاهای شهری, نمونه موردی: فضاهای آموزشی مدرن. مدیریت شهری[Internet]. 1394؛14(40):107-139. Available from: https://sid.ir/paper/92161/fa

    IEEE: کپی

    نیما انتصاری، سیاوش تیموری، و مریم قاسمی سیچانی، “بررسی نقش معماری در طراحی فضاهای شهری, نمونه موردی: فضاهای آموزشی مدرن،” مدیریت شهری، vol. 14، no. 40، pp. 107–139، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/92161/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button