Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,803
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,093
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل انگاره های محیطی موثر بر مولفه معنا در بازار سنتی ایرانی، نمونه موردی: مقایسه تطبیقی بازار سنتی کاشان و مجتمع تجاری صفویه کاشان

صفحات

 صفحه شروع 159 | صفحه پایان 176

چکیده

 بازار یکی از عناصر مهم و تاثیرگذار در شهرهای اسلامی است. در طول شکل گیری شهرهای اسلامی بازارها دارای عملکردهای متعدد اجتماعی, اقتصادی, سیاسی, کالبدی و فرهنگی بوده اند. این مقاله بر آن است تا با مطالعه بازار سنتی, ضمن تبیین جایگاه محیط به بررسی مولفه های اثرگذار در ایجاد معنا در محیط بپردازد؛ لذا شناخت مولفه های اثرگذار در القا حس مکان, خاطره جمعی و حس تعلق و ارزیابی چگونگی پاسخ فضاهای سنتی به نیازهای انسانی در جهت ایجاد مولفه های معنا در محیط مدنظر این تحقیق می باشد تا بتوان با بازآفرینی نظام بازار سنتی ایران بر پایه شناخت فرایند ادراکی و توجه و به کارگیری حواس در پاسخ به نیازهای انسانی در فضاهای معاصر به دستاوردهای عملی دست یافت. این تحقیق بر اساس شیوه ترکیبی و با رویکرد اکتشافی با استفاده از پرسشنامه و تحلیل میدانی اطلاعات لازم در خصوص آزمون فرضیه ها جمع آوری و سپس در نرم افزار spss داده ها تجزیه و تحلیل گردید. بر اساس نتایج, وجود مولفه های معنا در بازار سنتی تایید شد و پیشنهادهایی کاربردی برای فضاهای مشابه معاصر ارائه گردید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عباسی، زهرا، حبیب، فرح، و مختاباد امرئی، سیدمصطفی. (1394). تحلیل انگاره های محیطی موثر بر مولفه معنا در بازار سنتی ایرانی, نمونه موردی: مقایسه تطبیقی بازار سنتی کاشان و مجتمع تجاری صفویه کاشان. مدیریت شهری، 14(40)، 159-176. SID. https://sid.ir/paper/92165/fa

    Vancouver: کپی

    عباسی زهرا، حبیب فرح، مختاباد امرئی سیدمصطفی. تحلیل انگاره های محیطی موثر بر مولفه معنا در بازار سنتی ایرانی, نمونه موردی: مقایسه تطبیقی بازار سنتی کاشان و مجتمع تجاری صفویه کاشان. مدیریت شهری[Internet]. 1394؛14(40):159-176. Available from: https://sid.ir/paper/92165/fa

    IEEE: کپی

    زهرا عباسی، فرح حبیب، و سیدمصطفی مختاباد امرئی، “تحلیل انگاره های محیطی موثر بر مولفه معنا در بازار سنتی ایرانی, نمونه موردی: مقایسه تطبیقی بازار سنتی کاشان و مجتمع تجاری صفویه کاشان،” مدیریت شهری، vol. 14، no. 40، pp. 159–176، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/92165/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • بازگشت به بالا