Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,088
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

917
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر آموزش مهارت های زندگی بر پذیرش اجتماعی و اعتیاد اینترنتی دانش آموزان دختر

صفحات

 صفحه شروع 831 | صفحه پایان 836

چکیده

 زمینه: دانش آموزان به عنوان یکی از مهمترین گروه های هدف آموزش رفتاری, بخش عظیمی از جامعة امروز ما را تشکیل می دهند. هدف: این پژوهش با هدف بررسی تأثیر آموزش مهارت های زندگی بر پذیرش اجتماعی و اعتیاد اینترنتی در دانش آموزان دختر پایة دوم دورة متوسطة دوم شهر کرمانشاه انجام شد. روش: روش پژوهش حاضر نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه گواه بود. با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی خوشهای چند مرحله ای تعداد 30 نفر از آنها به عنوان نمونه انتخاب شدند و به صورت تصادفی در دو گروه 15 نفرة آزمایش و گواه قرار گرفتند. ابزار این پژوهش پرسشنامة اعتیاد اینترنتی (یانگ, 1998) و پرسشنامة پذیرش اجتماعی (کراون و مارلو, 1996) می باشند. قبل از انجام مداخلات پیش آزمون در خصوص هر دو گروه اجرا شد؛ سپس جلسات آموزش مهارت های زندگی به مدت 10 جلسه 60 دقیقه ای, در طول سه ماه در خصوص گروه آزمایشی اجرا گردید, اما گروه گواه هیچ مداخلهای دریافت نکرد. بعد از اتمام جلسات پس آزمون از هر دو گروه به عمل آمد. یافته ها: نتایج حاصل از تحلیل کوواریانس چند متغیره نشان داد که آموزش مهارت های زندگی باعث کاهش اعتیاد اینترنتی و افزایش پذیرش اجتماعی گروه آزمایش گردید (01/0>P). نتیجه گیری: آموزش مهارت های زندگی بر پذیرش اجتماعی و اعتیاد اینترنتی تأثیر معنی دار دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سبزمنش جعفری، سمیه، میردریکوند، فضل اله، و صادقی، مسعود. (1397). تأثیر آموزش مهارت های زندگی بر پذیرش اجتماعی و اعتیاد اینترنتی دانش آموزان دختر. مجله علوم روانشناختی، 17(71 )، 831-836. SID. https://sid.ir/paper/92956/fa

    Vancouver: کپی

    سبزمنش جعفری سمیه، میردریکوند فضل اله، صادقی مسعود. تأثیر آموزش مهارت های زندگی بر پذیرش اجتماعی و اعتیاد اینترنتی دانش آموزان دختر. مجله علوم روانشناختی[Internet]. 1397؛17(71 ):831-836. Available from: https://sid.ir/paper/92956/fa

    IEEE: کپی

    سمیه سبزمنش جعفری، فضل اله میردریکوند، و مسعود صادقی، “تأثیر آموزش مهارت های زندگی بر پذیرش اجتماعی و اعتیاد اینترنتی دانش آموزان دختر،” مجله علوم روانشناختی، vol. 17، no. 71 ، pp. 831–836، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/92956/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا