مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

759
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

767
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تأثیر آموزش راهبردهای پردازش هیجان مدار بر سازگاری تحصیلی دانش آموزان ناسازگار

صفحات

 صفحه شروع 246 | صفحه پایان 258

چکیده

 اخیراً آموزش ها و مداخله های هیجانی برای بهبود سازگاری تحصیلی دانش آموزان به خصوص دانش آموزان ناسازگار طراحی شده است. بر این اساس پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر آموزش راهبردهای پردازش هیجان مدار بر سازگاری تحصیلی دانش آموزان ناسازگار دورة متوسطه شهر کرمان انجام شد. طرح پژوهش از نوع شبه آزمایشی با طرح شبه پیش آزمون, پس آزمون با گروه آزمایش گروه گواه است. جامعة آماری این پژوهش دانش آموزان پسر ناسازگار در مدارس دورة متوسطه دورة دوم ناحیة 2 شهر کرمان هستند که به مرکز مشاوره اداره آموزش و پرورش ارجاع داده شده بودند. نمونة مورد بررسی عبارت بود از 30 دانش آموز دوره متوسطه (هر گروه 15 نفر) که با اجرای آزمون سازگاری (AISS) ناسازگار تشخیص داده شدند با گمارش تصادفی به دو گروه آزمایش و گروه کنترل تقسیم شدند. به گروه آزمایش 8 جلسه 90 دقیقه ای راهبردهای پردازش هیجان مدار آموزش داده شد و گروه کنترل در این مدت آموزشی دریافت نکردند. داده ها با استفاده از میانگین, انحراف استاندارد و تحلیل کواریانس تجزیه و تحلیل شد. نتایج نشان داد آموزش راهبردهای پردازش هیجان مدار بر سازگاری تحصیلی دانش آموزان ناسازگار دوره متوسطه در سطح 01/0P< تأثیر معناداری دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    منظری توکلی، وحید، کدیور، پروین، حسن آبادی، حمیدرضا، و عرب زاده، مهدی. (1397). بررسی تأثیر آموزش راهبردهای پردازش هیجان مدار بر سازگاری تحصیلی دانش آموزان ناسازگار. مجله علوم روانشناختی، 17(66 )، 246-258. SID. https://sid.ir/paper/93035/fa

    Vancouver: کپی

    منظری توکلی وحید، کدیور پروین، حسن آبادی حمیدرضا، عرب زاده مهدی. بررسی تأثیر آموزش راهبردهای پردازش هیجان مدار بر سازگاری تحصیلی دانش آموزان ناسازگار. مجله علوم روانشناختی[Internet]. 1397؛17(66 ):246-258. Available from: https://sid.ir/paper/93035/fa

    IEEE: کپی

    وحید منظری توکلی، پروین کدیور، حمیدرضا حسن آبادی، و مهدی عرب زاده، “بررسی تأثیر آموزش راهبردهای پردازش هیجان مدار بر سازگاری تحصیلی دانش آموزان ناسازگار،” مجله علوم روانشناختی، vol. 17، no. 66 ، pp. 246–258، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/93035/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button