مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

776
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

743
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش مهارت های هوش اخلاقی بر سازش یافتگی (عاطفی، آموزشی، اجتماعی) دانش آموزان زورگو

صفحات

 صفحه شروع 519 | صفحه پایان 527

چکیده

 زمینه تحقیقات نشان داده است که آموزش مهارت های هوش اخلاقی اثرات موثری بر سازش یافتگی های عاطفی, آموزشی و اجتماعی دارد, اما آیا این آموزش ها می تواند بر دانش آموزان زورگو نیز موثر باشد؟ هدف این پژوهش با هدف تعیین اثربخشی اثربخشی آموزش مهارت های هوش اخلاقی بر سازش یافتگی (عاطفی, آموزشی, اجتماعی) دانش آموزان زورگو انجام گرفت. روش روش پژوهش نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه گواه اجرا شد. جامعه ی آماری پژوهش را تمامی دانش آموزان در حال تحصیل دوره ی متوسطه دوم شهر اردبیل در سال تحصیلی 98-1397 تشکیل می دادند. با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای, 40 دانش آموز انتخاب شده و به طور تصادفی در گروه آزمایش (20 نفر) و گروه گواه (20 نفر) جایگزین شدند. شرکت کنندگان گروه آزمایش, 11 جلسه آموزش مهارت های هوش اخلاقی بوربا (2005) را دریافت نمودند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه ی سازش یافتگی سینها و سینگ (1993) و پرسشنامه ی تجدید نظر شده زورگو / قربانی اولویوس(1998) استفاده شد. داده ها با روش تحلیل کوواریانس چندمتغیری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته ها یافته ها نشان داد که دانش آموزان زورگو گروه آزمایش نسبت به دانش آموزان زورگو گروه گواه در پس آزمون به طور معناداری سازش یافتگی (عاطفی, آموزشی, اجتماعی) بیشتری داشتند (0/01>p). نتیجه گیری بنابراین, می توان از آموزش مهارت های هوش اخلاقی برای افزایش سازش یافتگی (عاطفی, آموزشی, اجتماعی) دانش آموزان زورگو استفاده کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شیخ الاسلامی، علی، و محمدی، نسیم. (1398). اثربخشی آموزش مهارت های هوش اخلاقی بر سازش یافتگی (عاطفی, آموزشی, اجتماعی) دانش آموزان زورگو. مجله علوم روانشناختی، 18(77 )، 519-527. SID. https://sid.ir/paper/93154/fa

    Vancouver: کپی

    شیخ الاسلامی علی، محمدی نسیم. اثربخشی آموزش مهارت های هوش اخلاقی بر سازش یافتگی (عاطفی, آموزشی, اجتماعی) دانش آموزان زورگو. مجله علوم روانشناختی[Internet]. 1398؛18(77 ):519-527. Available from: https://sid.ir/paper/93154/fa

    IEEE: کپی

    علی شیخ الاسلامی، و نسیم محمدی، “اثربخشی آموزش مهارت های هوش اخلاقی بر سازش یافتگی (عاطفی, آموزشی, اجتماعی) دانش آموزان زورگو،” مجله علوم روانشناختی، vol. 18، no. 77 ، pp. 519–527، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/93154/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button