مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

926
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,058
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش میانجی گر حافظه کنشگر و خودپنداره ریاضی در رابطه اضطراب ریاضی و عملکرد ریاضی دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 2203 | صفحه پایان 2211

چکیده

 زمینه اضطرب ریاضی از عواملی است که عملکرد ریاضی دانش آموزان را مختل می کند, اما مسئله اینست, آیا حافظه کنشگر و خودپنداشت ریاضی, با اضطراب ریاضی و عملکرد ریاضی دانش آموزان رابطه دارند؟ هدف بررسی نقش میانجی گر حافظه کنشگر و خودپنداشت ریاضی در رابطه اضطراب ریاضی و عملکرد ریاضی دانش آموزان بود. روش پژوهش از نوع توصیفی, همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانش آموزان دوره متوسطه رشته تجربی شهرستان میبد در سال تحصیلی 98-1397 بود, 260 نفر به روش تصادفی خوشه ای به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار عبارتند ازمقیاس اضطراب ریاضی پلاک و پارکر (2004), پرسشنامه حافظه کنشگر والات ازووی, پارادات دیل و ازووی (2012), پرسشنامه خودپنداشت ریاضی مارش (1990) و نمره درس ریاضی در پایان ترم. داده ها با استفاده از آزمون تحلیل مسیر تجزیه و تحلیل شدند. یافته ها اضطراب ریاضی, عملکرد ریاضی دانش آموزان را به صورت منفی پیش بینی می کند (p<0/05). اضطراب ریاضی بر عملکرد ریاضی با نقش میانجی گر حافظه کنشگر و خودپنداشت ریاضی اثر مستقیم و معنادار داشت (p<0/05). نتیجه گیری حافظه کنشگر و خودپنداشت می توانند اضطراب ریاضی و عملکرد دانش آموزان را تحت تاثیر قرار دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قدم پور، عزت اله، حیدریانی، لیلا، برزگربفرویی، مهدی، نصیری هانیس، غفار، و محمدی رایگانی، مهشید. (1398). نقش میانجی گر حافظه کنشگر و خودپنداره ریاضی در رابطه اضطراب ریاضی و عملکرد ریاضی دانش آموزان. مجله علوم روانشناختی، 18(83 )، 2203-2211. SID. https://sid.ir/paper/93188/fa

    Vancouver: کپی

    قدم پور عزت اله، حیدریانی لیلا، برزگربفرویی مهدی، نصیری هانیس غفار، محمدی رایگانی مهشید. نقش میانجی گر حافظه کنشگر و خودپنداره ریاضی در رابطه اضطراب ریاضی و عملکرد ریاضی دانش آموزان. مجله علوم روانشناختی[Internet]. 1398؛18(83 ):2203-2211. Available from: https://sid.ir/paper/93188/fa

    IEEE: کپی

    عزت اله قدم پور، لیلا حیدریانی، مهدی برزگربفرویی، غفار نصیری هانیس، و مهشید محمدی رایگانی، “نقش میانجی گر حافظه کنشگر و خودپنداره ریاضی در رابطه اضطراب ریاضی و عملکرد ریاضی دانش آموزان،” مجله علوم روانشناختی، vol. 18، no. 83 ، pp. 2203–2211، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/93188/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button