Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,362
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

913
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل موثر بر موفقیت و عدم موفقیت تعاونیهای تولیدی استان اردبیل

صفحات

 صفحه شروع 70 | صفحه پایان 90

چکیده

 این تحقیق با رویکردی جامع نگر, عوامل فردی, رفتاری, سازمانی و ساختاری تاثیرگذار بر عدم موفقیت تعاونیها را شناسایی می کند. تحقیق حاضر در سال 1386 در استان اردبیل انجام گرفته است. نمونه آماری این تحقیق را 521 نفر از 173 مورد شرکتهای تعاونی فعال و غیر فعال تشکیل می دهد و برای تجزیه و تحلیل داده ها, از آزمون تفاوت میانگین ها, تحلیل تشخیصی و تحلیل رگرسیون استفاده شده است.نتایج تحلیل تشخیصی نشان داد که متغیرهای میزان مشارکت, رضایت از عملکرد اداره تعاونی, همگامی, همفکری, رضایت از عملکرد هیات مدیره, مسوولیت پذیری, دلبستگی اعضا به شرکت, اعتماد, نگرش به نحوه مدیریت, روابط عاطفی و توجیه شوندگی اعضا در موفقیت تعاونیها نقش دارند. نتایج تحلیل رگرسیون نیز نشان داد که متغیرهای مشارکت, سهولت بازاریابی, استفاده از فناوری, سرمایه اجتماعی, مشارکت خانوادگی و گرانی مواد اولیه در موفقیت و عدم موفقیت تعاونیها نقش دارند. براین اساس پیشنهادهای زیر ارائه شد: تقویت سرمایه اجتماعی, تقویت هنجارهای مشترک در شرکتهای تعاونی, شفاف سازی فعالیتهای همدیگر, آموزش مدیریت در تعاونیها, ایجاد واحدهای مشاوره و نظارت با هدف ارایه خدمات علمی و فنی, راه اندازی و توسعه طرح جامع بازاریابی, تاسیس شرکتهای تعاونی بازاریابی, برقراری ارتباط موثر بین شرکتهای تعاونی در زمینه بازاریابی محصولات, ارایه خدمات متقابل مالی, فنی و اطلاعاتی و ایجاد دوره های آموزش پودمانی برای کارشناسان اداره تعاونی.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عباسی، رسول، رسول زاده، بهزاد، و عباسی، پروین. (1388). عوامل موثر بر موفقیت و عدم موفقیت تعاونیهای تولیدی استان اردبیل. تعاون و کشاورزی (تعاون)، 20(210-211)، 70-90. SID. https://sid.ir/paper/93533/fa

    Vancouver: کپی

    عباسی رسول، رسول زاده بهزاد، عباسی پروین. عوامل موثر بر موفقیت و عدم موفقیت تعاونیهای تولیدی استان اردبیل. تعاون و کشاورزی (تعاون)[Internet]. 1388؛20(210-211):70-90. Available from: https://sid.ir/paper/93533/fa

    IEEE: کپی

    رسول عباسی، بهزاد رسول زاده، و پروین عباسی، “عوامل موثر بر موفقیت و عدم موفقیت تعاونیهای تولیدی استان اردبیل،” تعاون و کشاورزی (تعاون)، vol. 20، no. 210-211، pp. 70–90، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/93533/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا