مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

884
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

752
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و اولویت بندی ابعاد کارآفرینی سازمانی مبتنی بر نوآوری در تعاونی های لبنی کشور با استفاده از فرایند تحلیل سلسله مراتبی (AHP)

صفحات

 صفحه شروع 177 | صفحه پایان 196

چکیده

کارآفرینی سازمانی یکی از شاخه های اصلی کارآفرینی و فرایندی درون سازمانی است که نقش مؤثری در موفقیت سازمان ها دارد. در این تحقیق مدل کارآفرینی سازمانی مبتنی بر نوآوری سازمانی, که متشکل از چهار بُعد نوآوری در محصول, فرایند, اداره سازمان و بازاریابی است, ارائه شد. در این پژوهش, جامعه و نمونة آماری در دو بخش تیم تصمیم شامل متخصصان و خبرگان دارای سابقة فعالیت در حوزة اقتصادی و کسب و کار (به ویژه در زمینة شرکت های تعاونی) به تعداد 30 نفر به روش نمونه گیری هدفمند غیرتصادفی انتخاب شدند. همچنین جامعة آماری تحقیق شامل کلیه شرکت-های تعاونی لبنی فعال کشور به تعداد 150 شرکت بود که بر اساس جدول مورگان, 108 شرکت تعاونی فعال به عنوان نمونة آماری تعیین شدند. مؤلفه های نوآوری سازمانی بر اساس مبانی نظری و مطالعات کتابخانه ای به تعداد 32 مؤلفه شناسایی ودر نهایت, با استفاده از پرسش نامه غربالگری و بهره گیری از نظر خبرگان, تعداد 23 مؤلفه انتخاب شد. همچنین با استفاده از روش فرایند سلسله مراتبی و انجام مقایسات زوجی به کمک نرم افزار Expert Choice11, ابعاد و مؤلفه های منتخب اولویت بندی گردید. نتایج نشان داد که ابعاد کارآفرینی سازمانی به ترتیب عبارت اند از نوآوری محصول, نوآوری اداری, نوآوری فرایند و نوآوری بازاریابی که هر کدام دارای مؤلفه های مختص به خود است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رهبری، محمد، سمیعی، روح اله، اشرفی، مجید، و شجاعی، سامره. (1397). شناسایی و اولویت بندی ابعاد کارآفرینی سازمانی مبتنی بر نوآوری در تعاونی های لبنی کشور با استفاده از فرایند تحلیل سلسله مراتبی (AHP). تعاون و کشاورزی (تعاون)، 7(25 )، 177-196. SID. https://sid.ir/paper/93602/fa

    Vancouver: کپی

    رهبری محمد، سمیعی روح اله، اشرفی مجید، شجاعی سامره. شناسایی و اولویت بندی ابعاد کارآفرینی سازمانی مبتنی بر نوآوری در تعاونی های لبنی کشور با استفاده از فرایند تحلیل سلسله مراتبی (AHP). تعاون و کشاورزی (تعاون)[Internet]. 1397؛7(25 ):177-196. Available from: https://sid.ir/paper/93602/fa

    IEEE: کپی

    محمد رهبری، روح اله سمیعی، مجید اشرفی، و سامره شجاعی، “شناسایی و اولویت بندی ابعاد کارآفرینی سازمانی مبتنی بر نوآوری در تعاونی های لبنی کشور با استفاده از فرایند تحلیل سلسله مراتبی (AHP)،” تعاون و کشاورزی (تعاون)، vol. 7، no. 25 ، pp. 177–196، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/93602/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button