مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,590
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,002
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نقاط قوت و ضعف مدیران و راههای بهبود مهارتهای مدیریتی در شرکتهای تعاونی فعال اشتغالزای استان همدان

صفحات

 صفحه شروع 111 | صفحه پایان 127

چکیده

 این تحقیق با هدف بررسی راهکارهای بهبود مدیریت در شرکتهای تعاونی فعال اشتغالزای استان همدان در سال 1388- 89 انجام شده است.با استفاده از روش کوکران حجم نمونه تعیین و 110 پرسشنامه تکمیل شد. تحقیق حاضر از نوع پیمایشی ( زمینه یابی) و در آن آماره tبرای بررسی عوامل اثر گذار بر مهارتهای مدیریتی به کار رفت. عوامل موثر بر موفقیت مدیریت در شرکتهای مورد نظر از دو بعد اصلی (1. بعد مدیریت عملکردی در شرکتها و 2. بعد مدیریت بازاریابی) و ابعاد فرعی موجود در هر کدام از ابعاد اصلی مذکور, مورد بررسی قرار رفت.یافته ها نشان دادند که مدیران تعاونی در شاخصهای برنامه ریزی, هدایت و هماهنگی (ذیل شاخص کلی مدیریت عملکردی) و در شاخصهای تدوین استراتژی, تجزیه و تحلیل رقابت, آمیخته بازاریابی, تعیین بازار هدف, موضع یابی و تعیین رویه های کنترل (ذیل شاخص کلی مدیریت بازاریابی) دارای نقطه ضعف هستند. همچنین در شاخصهای سازماندهی, کنترل, بررسی محیط کلان, بررسی بازار, سوات(SWOT) , بودجه بندی و پیش بینی, مدیران تعاونی دارای نقطه قوت هستند.برپایه یافته های این تحقیق نتیجه گیری شد که به منظور الزام شرکتهای تعاونی به تهیه و ارائه برنامه اجرایی, تشویق به اجرای سیستمهای استاندارد مدیریتی, ایجاد واحد تحقیقات بازار در اتاق تعاون جهت تحلیل شرایط بازار برای شرکتها, پرداخت یارانه به تعاونیهایی که به کیفیت, بسته بندی و تبلیغات توجه دارند, معرفی توزیع کننده های ملی و منطقه ای به تعاونیها و ایجاد تسهیلات برای عقد قرار دادهای توزیعی, از مهترین راهکارهای موثر در آشنایی بیشتر مدیران با مؤلفه های مختلف مدیریت عملکرد و مدیریت بازاریابی و بهبود مهارتهای مدیریتی به شمار می آیند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button