مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

885
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

672
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

انگاره های مصرف فرهنگی در بین زنان استان قم

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 40

چکیده

 مقاله پیش رو, بر اساس رویکرد سیری ناپذیری کاتز-گرو و سالیوان و با روش پیمایشی, ضمن موشکافی ساختار ذائقه زنان استان قم, رابطه عوامل مرتبط با انگاره های مصرف فرهنگی در بین 532 نفر از آنها را بررسی می کند. نتایج نشان داد که از نظر مولفه های انگاره مصرف (یعنی تنوع و فراوانی), زنان استان قم را می توان در دو سنخ جای داد, از نظر تنوع فعالیت فرهنگی, زنان این استان کم مصرف اند و در فرهنگ سطح پائین یعنی در 1 تا 3 فعالیت فرهنگی شرکت دارند. از نظر فراوانی فعالیت فرهنگی, زنان استان قم هیچ مصرف فرهنگی ندارند و فراوانی فعالیت فرهنگی آنها در حد صفر است. همچنین, مهم ترین تعیین کننده های هم تنوع و هم فراوانی مصرف فرهنگی زنان در این استان, سرمایه اقتصادی, سرمایه انسانی, سن, وضع تاهل و وضعیت اشتغال بودند. نتایج دلالت بر آن دارد که بیشتر زنان استان قم هنوز به درجه مصرف کننده فرهنگ سطح متوسط (مرد مپسند) و در مرحله بالاتر, مصرف کننده سیری ناپذیر نرسیده و انگاره مصرف فرهنگی آنها محدود به هیچ مصرفی و تک مصرفی و به عبارتی فرهنگ سطح پائین است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    حبیب پورگتابی، کرم. (1394). انگاره های مصرف فرهنگی در بین زنان استان قم. مطالعات راهبردی زنان (کتاب زنان)، 18(69)، 7-40. SID. https://sid.ir/paper/93988/fa

    Vancouver: کپی

    حبیب پورگتابی کرم. انگاره های مصرف فرهنگی در بین زنان استان قم. مطالعات راهبردی زنان (کتاب زنان)[Internet]. 1394؛18(69):7-40. Available from: https://sid.ir/paper/93988/fa

    IEEE: کپی

    کرم حبیب پورگتابی، “انگاره های مصرف فرهنگی در بین زنان استان قم،” مطالعات راهبردی زنان (کتاب زنان)، vol. 18، no. 69، pp. 7–40، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/93988/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button