مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

954
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

گمانه ای به رشد ذهنی دانشجویان در کارگاه معماری

صفحات

 صفحه شروع 92 | صفحه پایان 119

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 ارتقا کمی و کیفی مبانی نظری و برگردان آن به طراحی از جمله اهدافی که در دانشکده های معماری دنبال می شود. برای رسیدن به این هدف چنین برنامه ریزی شده است که دانشجوی معماری از هر کارگاه طراحی "تصورات پایه و تصدیقات و استنتاجات" مرتبط با برخی از وجوه معماری را کسب نماید و از پیوند آنها پس از گذراندن کارگاه های متعدد، در آخر دوره به مبانی جامع و عمیق دست یابد و با آگاهی از وجوه و ابعاد کمی و کیفی معماری، برای ارایه طرح های کارآ و زیبا در عرصه عمل آمادگی یابد.گرچه در مسیر ارایه هر طرح معماری، فعالیت پیچیده ذهنی به دلیل "تعامل تصورات، تصدیقات و استنتاجات" مرتبط با آن طرح به جریان می افتد، ولی از میان این مجموعه "وجود تصورات پایه"سهمی ویژه دارند و شرط لازم برای به حرکت در آوردن فعالیت ذهنی را برآورده می سازند.با تکیه بر این باور مقاله تحقیقاتی زیر روشی جهت آگاهی از وجود یا عدم تصورات پایه در ذهن دانشجویان کارگاه معماری را پیشنهاد می کند؛ و امیدواری می دهد که با اعمال این روش در کارگاه های مختلف معماری، خصوصا در کارگاه های مقدماتی و پیشرفته یک دوره آموزشی، بتوان تصویری از سیر تحول آن دوره را به دست آورد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

رازجویان، محمود، و شیخ طاهری، حامد. (1382). گمانه ای به رشد ذهنی دانشجویان در کارگاه معماری. صفه، 13(36)، 92-119. SID. https://sid.ir/paper/94313/fa

Vancouver: کپی

رازجویان محمود، شیخ طاهری حامد. گمانه ای به رشد ذهنی دانشجویان در کارگاه معماری. صفه[Internet]. 1382؛13(36):92-119. Available from: https://sid.ir/paper/94313/fa

IEEE: کپی

محمود رازجویان، و حامد شیخ طاهری، “گمانه ای به رشد ذهنی دانشجویان در کارگاه معماری،” صفه، vol. 13، no. 36، pp. 92–119، 1382، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/94313/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button