Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,114
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نگرشی بر ارزش یابی در نظام آموزشی طراحی معماری

صفحات

 صفحه شروع 100 | صفحه پایان 110

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 مقاله حاضر با تکیه بر مفهوم کلی ارزیابی آموزشی به مثابه حلقه ای مهم در فرایند آموزش و به خصوص آموزش عالی، در جست و جوی نزدیک شدن به سازوکارهای عملی ارزش یابی پروژه های طراحی معماری به مثابه محوری ترین دروس در فرایند آموزش آکادمیک معماری است. بدین ترتیب مقاله در جست و جوی راهی برای دستیابی به چارچوبی مفهومی برای ارزیابی توان علمی و حرفه ای دانشجویان، عوامل تاثیرگذار بر ارزیابی پروژه های طراحی معماری را در چند محور اصلی به دست می دهد. بر این اساس تاکید مقاله بر تدابیر کلی در ارزیابی، موارد ارزیابی و در نهایت ارزیابی کنندگان به مثابه سه ضلع مثلث ارزش یابی پروژه های طراحی معماری است.در این مقاله با تاکید بر سه مرحله اصلی در ارزش یابی، نکاتی چند در مورد ارزیابی طرح و دانشجو بررسی و در نهایت موارد و محورهایی مطرح می شود که نقشی کلیدی در روند ارزیابی پروژه های طراحی معماری دارند. علاوه بر این، سعی می شود با دخالت دادن دیگر شاخص های علمی معتبر همچون معدل کل و میانگین نمرات دروس عملی سنجه معتبرتری برای ارزیابی نهایی دانشجو ارایه شود تا با ارزش یابی جامع و فراگیری امکان معرفی عملکرد تحصیلی دانشجو از طریق دانشنامه فارغ التحصیلی با درجه صحت بالاتری فراهم شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    میرریاحی، سعید. (1385). نگرشی بر ارزش یابی در نظام آموزشی طراحی معماری. صفه، 15(43)، 100-110. SID. https://sid.ir/paper/94432/fa

    Vancouver: کپی

    میرریاحی سعید. نگرشی بر ارزش یابی در نظام آموزشی طراحی معماری. صفه[Internet]. 1385؛15(43):100-110. Available from: https://sid.ir/paper/94432/fa

    IEEE: کپی

    سعید میرریاحی، “نگرشی بر ارزش یابی در نظام آموزشی طراحی معماری،” صفه، vol. 15، no. 43، pp. 100–110، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/94432/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا