مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,227
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

در جست و جوی مدلی برای آموزش بهتر درس ایستایی در رشته معماری در ایران (بهره گیری از طبیعت برای آموزش)

صفحات

 صفحه شروع 112 | صفحه پایان 128

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 با انقلاب صنعتی و تخصصی شدن علوم و جداشدن معماری از سازه، دیگر نه معمار از دانش فنی و سازه ای کافی و نه مهندس محاسب از دانش معماری مناسب برخوردار است. و گاه حتی امکان برقراری گفت و گویی سازنده میان آن دو نیز میسر نمی شود. به همین دلیل تلاش هایی برای کم کردن این فاصله و امکان درک متقابل نیازها و خواسته ها و الزامات کار صورت گرفته است. یکی از عمده ترین مسایل، آموزش معماران و دانشجویان معماری است. نظریه های موجود در یادگیری اشاره به آن دارند که برای رسیدن به مرحله به کارگیری آموخته ها، نیاز به بهره گیری از روش ها و ابزارهای مناسبی است تا با مشارکت حس های گوناگون در یادگیری، امکان درک حضوری و ملموس مفاهیم فراهم شود.پژوهش هایی در برخی از دانشگاه های جهان برای دست یابی به چنین هدفی انجام پذیرفته است تا با استفاده از ماکت سازی، مدل سازی نیمه واقعی، نرم افزارها و فضای چندرسانه ای و دیگر ابزارها و نیز به کارگیری محتوایی متناسب با رشته معماری به آموزش دروس ایستایی به دانشجویان اقدام شود. با توجه به آنکه آموزش درس ایستایی با محتوا و روشی همانند رشته عمران، یعنی با استفاده از فرمول ها و محاسبات و مباحث صرفا نظری، عامل سرخوردگی و دل زدگی دانشجویان معماری شده و توفیق چندانی در آموزش سازه در ایران و جهان نداشته است، با توجه به محدودیت های موجود در کشور، در این مقاله بهره گیری از طبیعت برای آموزش سازه مدنظر قرار می گیرد.طبیعت همیشه سرچشمه ای است برای آموختن و تاکنون در زمینه های گوناگون، از طبیعت برای الهام گرفتن و ایده یابی استفاده شده است. در این پژوهش از طبیعت برای آموزش مفاهیم ایستایی به دانشجویان بهره گرفته شد و نتایج به دست آمده نشان داد که بدین ترتیب یادگیری دانشجویان معماری افزایش می یابد. اکثر گروه های موثر در رشته معماری اعم از مدرسان رشته معماری، معماران حرفه ای، مهندسان عمران و دانشجویان معماری در این مورد توافق داشتند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    شاهرودی، عباسعلی، اربابیان، همایون، و گلابچی، محمود. (1385). در جست و جوی مدلی برای آموزش بهتر درس ایستایی در رشته معماری در ایران (بهره گیری از طبیعت برای آموزش). صفه، 15(43)، 112-128. SID. https://sid.ir/paper/94436/fa

    Vancouver: کپی

    شاهرودی عباسعلی، اربابیان همایون، گلابچی محمود. در جست و جوی مدلی برای آموزش بهتر درس ایستایی در رشته معماری در ایران (بهره گیری از طبیعت برای آموزش). صفه[Internet]. 1385؛15(43):112-128. Available from: https://sid.ir/paper/94436/fa

    IEEE: کپی

    عباسعلی شاهرودی، همایون اربابیان، و محمود گلابچی، “در جست و جوی مدلی برای آموزش بهتر درس ایستایی در رشته معماری در ایران (بهره گیری از طبیعت برای آموزش)،” صفه، vol. 15، no. 43، pp. 112–128، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/94436/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button